سرکرده داعش "پیام صوتی جدید" منتشر کرد

سرکرده داعش
پنج‌شنبه 1 شهريور 1397 - 09:08

پس از انتشار اخبار ضد و نقیض در باره کشته و یا زخمی شدن ابوبکر بغدادی سرکرده داعش، حالا این گروه تروریستی نوار صوتی جدید منتسب به رهبر خود را منتشر کرده است.

العالم ـ سوریه

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز در این پیام صوتی گفته شده، "برای مجاهدین پیروزی یا شکست با معیار در دست داشتن یک شهر یا اشغال آن و یا اشراف بر آسمان آن و یا حتی در اختیار داشتن بمب هوشمند و موشک قاره‌پیما نیست."

این نخستین نوار صوتی منتشر شده منتسب به سرکرده داعش از اواخر تابستان گذشته است. در این نوار صوتی اگر چه تاریخ مشخصی ندارد اما به وقایع اخیر همچون بازداشت یک کشیش آمریکایی در ترکیه اشاره شده است.

بیشتر بخوانید مقام پنتاگون: نمی‌دانیم ابوبکر بغدادی کجاست

شنبه پیش (27 مرداد ماه) اسماعیل العیثاوی یکی از اعضای بازداشت شده داعش، فاش کرد که با بغدادی در مکانی صحرایی در نزدیکی شهر المیادین در استان دیرالزور سوریه دیدار کرده و گفته که از وخامت وضع جسمانی وی شوکه شده است. بغدادی بسیار لاغر شده و ریشش بسیار سفید شده است.

بیشر بخوانیدجزییات جدیدی از مخفیگاه و وضع جسمانی ابوبکر بغدادی

اواسط تیر ماه 1397، رسانه ها خبر کشته شدن حذیفه عواد علی البدری السامرائی پسر ابوبکر البغدادی را منتشر کردند. وی 13 ساله و پسر بزرگتر البغدادی و اولین پسر او بود که خبر کشته شدنش در عملیات انتحاری در سوریه  منتشر شده است.

به دنبال انتشار این خبر در رسانه ها، گروه تروریستی داعش به کشته شدن پسر سرکرده این گروه در عملیات انتحاری با یک کامیون بمب گذاری شده علیه نیروگاه برق حمص اعتراف کرد.  

با این که گروه تروریستی داعش بسیاری از مناطق و شهرهای تحت کنترل خود در سوریه و عراق را از دست داده اما هنوز سرنوشت ابوبکر بغدادی در هاله ای از  ابهام قرار دارد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها