دولت انگلیس به دنبال تقویت روابط تجاری خود با چین بعد از برگزیت است

دولت انگلیس به دنبال تقویت روابط تجاری خود با چین بعد از برگزیت است
پنج‌شنبه 1 شهريور 1397 - 17:11

به دنبال سعی در افزایش روابط تجاری انگلیس با چین بعد از خروج لندن از اتحادیه اروپا، بار دیگر یکی از مقام‌های دولت انگلیس به پکن سفر کرد و طرفین درباره تقویت و اهمیت روابط تجاری لندن و پکن گفت‌وگو کردند.

العالم - اروپا

«لیام فاکس» وزیر تجارت دولت انگلیس در سفر به چین با «هو چونهوآ» معاون نخست وزیر چین دیدار کرد و طرفین درباره تقویت و اهمیت روابط تجاری و مالی دوجانبه با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، در حالی که انگلیس آماده خروج از اتحادیه اروپا و بازار واحد آن است، وزیر تجارت این کشور گفت که لندن برای تجارت با شرکت‌های چینی کاملا آماده است و پکن یکی از کشورهایی است که لندن قصد تجارت آزاد با آن بعد از برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) را دارد.

هو در این دیدار گفت که چین اهمیت زیادی به روابط با انگلیس می‌دهد و همیشه روابط با انگلیس را در جایگاهی بسیار مهم در نظر می‌گیرد. وی افزود، چین خواستار همکاری با انگلیس برای تقویت کامل همکاری‌ها در زمینه‌های اقتصادی و تجاری است. 

همکاری تجاری میان انگلیس و چین، پیروزی سیاسی بزرگی برای دولت انگلیس است. اوایل سال جاری میلادی، «ترزا می» نخست وزیر انگلیس با سفر به چین از قصد کشورش برای افزایش روابط تجاری و تقویت «دوره طلایی در روابط دو کشور» سخن گفته بود. 

نتایج همه‌پرسی برگزیت در سال ۲۰۱۶ مثبت بود و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و بازار واحد آن باید ماه مارس سال ۲۰۱۹ آغاز شود. از همین رو انگلیس به شدت درصدد است روابط تجاری خود را با دیگر کشورهای جهان از جمله چین تقویت کند.

از سوی دیگر چین طی ماه‌ها اخیر به دلیل سیاست‌های اقتصادی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و اعمال تعرفه بر کالاهای وارداتی از چین، روابط اقتصادی و سیاسی پکن و واشنگتن دچار تنش شده است و این فرصتی را برای لندن و پکن برای تقویت بیشتر روابط دوجانبه تجاری فراهم می‌کند. 

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها