سفیر ترکیه خواستار بازگشایی هرچه سریعتر فرودگاه کرکوک و ایجاد کنسولگری در این استان شد

سفیر ترکیه خواستار بازگشایی هرچه سریعتر فرودگاه کرکوک و ایجاد کنسولگری در این استان شد
پنج‌شنبه 1 شهريور 1397 - 19:15

یکی از مسئولان جبهه ترکمن های عراق امروز پنجشنبه اعلام کرد : سفیر ترکیه در عراق خواستار تسریع در گشایش فرودگاه استان کرکوک شد و اعلام کرد که دولت آنکارا برای باز کردن کنسولگری خود در شهر کرکوک – مرکزی استان - تلاش می کند.

العالم - عراق 

"علی القریاغدی" مسئول جبهه ترکمن ها در شهر کرکوک در شمال عراق امروز پنجشنبه گفت : "فاتح ییلدز" سفیر ترکیه در عراق هنگام دیدار با مسئولان استان کرکوک از استاندار خواست که در گشایش فرودگاه استان تعجیل کند زیرا این فرودگاه از اهمیت راهبردی برخوردار خواهد بود.

القریاغدی گفت : ییلدر اعلام کرد که دولت متبوعش درپی گشایش کنسولگری در شهر کرکوک است.

سفیر در روز عید قربان از شهر کرکوک و شهر طوز خورماتو استان صلاح الدین دیدن کرد. شهر طوز خورماتو یکی از مناطق مورد منازعه است .

"فرمان محمد" یکی از مسئولان جنبش "تغییر" در کرکوک اعلام کرد: سفیر ترکیه خارج از ساعت کاری خود و در روز تعطیل از کرکوک دیدن کرد که این، اقدامی غیرعادی است . سفیر ترکیه با دیدن کردن از کرکوک برخلاف وظایف تعریف شدۀ خود عمل کرد و در مسجد اعظم "نور" نماز خواند و در این مسجد گفت که "کرکوک شهر نیاکان و گذشتگانش" است.

محمد افزود: این گفتۀ سفیر ترکیه مغایر با مادۀ 140 قانون اساسی عراق است و باعث تشدید اختلافات بین ساکنین کرکوک می شود و دخالت در امور عراق و منطقه کردستان محسوب می شود.

قرار بود که گروهی از فرهنگیان و ساکنین کرکوک دیروز چهارشنبه در اعتراض به سخنان سفیر ترکیه تظاهرات کنند ولی نیروهای امنیتی مانع برگزاری تظاهرات به علت عدم کسب مجوز شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها