الحوثی: آبرویی برای سازمان ملل و نهادهای بین المللی نماند

الحوثی: آبرویی برای سازمان ملل و نهادهای بین المللی نماند
جمعه 2 شهريور 1397 - 07:48

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در بیانیه ای ضمن محکوم کردن حمله پنجشنبه شب ائتلاف سعودی دراستان الحدیده گفت:نهادهای بین المللی و سازمان ملل متحد با موضع گیری ضعیف در قبال جنایت ریاض در یمن، اندک آبروی باقی مانده خود را از دست داده اند.

العالم - یمن

الحوثی گفت: هدف قرار دادن کودکان و غیر نظامیان یمنی سیاست ثابت ائتلاف متجاوز است که براساس سازو کار و برنامه ای هدفمند جریان دارد.

این مقام ارشد یمن از انسان های آزاده جهان خواست، به ائتلاف سعودی فشار آوردند تا جنگ علیه یمن و نیز محاصره ظالمانه این کشور را پایان دهد.

وی اظهار کرد: نجات کودکان یمنی از حملات ائتلاف سعودی به معنای پیروزی تمامی بشریت است که در معرض تعدی شدید قرار دارد و در طول تاریخ بی سابقه بوده است.

الحوثی آمریکا، عربستان و کشورهای متحد آنها در جنگ ناعادلانه یمن را مسئول کامل همه جنایت هایی دانست که در حق مردم یمن مرتکب می شوند.

«عبدالسلام علی جابر» سخنگوی رسمی دولت نجات ملی یمن نیز پیشتر اعلام کرد: تداوم جنایت های ائتلاف در حق غیر نظامیان یمنی بیانگر خوی وحشی گری آن است.

در ادامه جنایت های ائتلاف متجاوز عربستان در یمن، جنگنده‌های این ائتلاف، پنجشنبه شب، زنان و کودکان آواره یمنی را در روستای 'الکوعی' از توابع شهرستان «الدُریهمی» الحدیده واقع در غرب یمن هدف قرار دادند که در جریان آن 31 نفر کشته شدند.

این ائتلاف، 18 مرداد گذشته نیز اتوبوس حامل دانش آموزان در شهر ضحیان از توابع استان صعده در غرب یمن را هدف حمله هوایی قرار داد و در نتیجه آن، 51 دانش آموز کشته و 79 نفر دیگر زخمی شدند.
 

پربیننده ترین خبرها