به دنبال رونمایی از پیشرفته ترین جنگنده بومی ایران؛

معاون وزیر دفاع: می توانیم نیازهای دفاعی کشورهای متقاضی را تامین کنیم

معاون وزیر دفاع: می توانیم نیازهای دفاعی کشورهای متقاضی را تامین کنیم
جمعه 2 شهريور 1397 - 08:32

به دنبال رونمایی از نخستین جنگنده پیشرفته ایرانی، معاون بازرسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از تولید تمام نیازهای دفاعی کشور در داخل خبر داده و گفته که ایران می تواند نیاز دفاعی سایر کشورهای متقاضی را نیز تأمین و ارسال کند. 

العالم ـ ایران ـ سیاسی

امیر سرتیپ سعید شعبانیان شامگاه پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد خاطرنشان کرد، با تکیه بر ظرفیت های داخلی، توانایی تولید هر‌گونه نیازهای نظامی و دفاعی کشور را داریم و هیچگونه وابستگی به خارج نداریم. 
وی به دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در آن زمان هیچ کشوری حتی حاضر نبود ‌به جمهوری اسلامی سیم خاردار بفروشد اما امروز جزو کشورهای موفق در عرصه دفاعی جهان هستیم. 
این مسؤول به همکاری پنج هزار شرکت صنعتی و دانش بنیان با وزارت دفاع اشاره و خاطرنشان کرد، این شرکت ها بر حسب نیاز نسبت به تهیه و تولید وسایل دفاعی مورد نیاز فعالیت می کنند. 
به گفته شعبانیان، شرایط در این عرصه به گونه ای است که حتی ایران می تواند نیاز سایر کشورهای متقاضی را تأمین و ارسال کند. 

نخستین جنگنده پیشرفنه نسل چهار و صد درصد ایرانی، 30 مرداد ماه و در آستانه سالروز صنایع دفاعی با حضور رییس جمهور رونمایی شد. جنگنده کوثر نخستین هواپیمای بومی پیشرفته مجهز به سامانه‌های اویونیک و کنترل آتش پیشرفته بومی نسل 4 است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز در این دیدار گفت: به همت جوانان برومند، متخصص و متعهد در زمینه دفاعی و ساخت سلاح های مورد نیاز به خودکفایی رسیده ایم. 
آیت الله محمدرضا ناصری یزدی افزود: به برکت انقلاب و با تکیه به ظرفیت های داخلی نه تنها در صنایع دفاعی و نظامی، بلکه در هسته‌ای و نانو پیشرفت های گسترده ای داریم. 
وی تصریح کرد: تمام موفقیت ها به لطف اتکال و ایمان به خداست و باید روحیه معنوی و ایستادگی در میان مردم و جوانان همواره حفظ شود تا کشور در تمام عرصه ها به خودکفایی برسد. 
استان یزد بر پایه سرشماری آبان سال 1395، یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها، آبادی ها و مناطق عشایری زندگی می کنند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها