مردم يمن خواستار محاكمه علي عبدالله صالح هستند

مردم يمن خواستار محاكمه علي عبدالله صالح هستند
پنج‌شنبه 30 شهريور 1391 - 18:00

العالم - هماهنگ كننده " جنبش خلاص يمن " با تاكيد بر ضرورت محاكمه علي عبدالله صالح علاوه بر همه كساني كه در كشتار ملت دست داشتند، احزاب ديدار مشترك را به دليل شرکت در تقسيم قدرت و پشت كردن به انقلاب سرزنش كرد.

" عبدالباسط الحبيشي " روز پنجشنبه در گفتگو با شبكه خبري العالم گفت: انقلاب يمن در اين تله بزرگ  گرفتار شد كه تنها بايد خود را از شر علي عبدالله صالح  برهانیم ، درحالي كه احزاب ديدار مشترك، رهبران حزب اصلاح و علي محسن الاحمر همه اركان رژيم بوده اند.

وي با تاكيد براينكه قيمومت عربستان از مهمترين موضوع هايي است كه كشور بايد از آن رها شود ، افزود: تا وقتي از قيموميت عربستان رهايي نيافته ايم انقلاب به جايي نمي رسد و پيروز نخواهد شد.

الحبيشي با بیان اینکه این انقلاب باید بر ضد قیمومیت عربستان صورت می گرفت ، ادامه داد: احزاب ديدار مشترك مي دانستند چه روي مي دهد و در ويراني و فساد موجود در كشور شركت داشتند و آنچه درباره بيداري اين احزاب در حال حاضر گفته مي شود قطعا بيداري ديرهنگامي است.

هماهنگ كننده كل جنبش خلاص يمن گفت: اگر احزاب ديدار مشترك قصد توبه دارند بايد از سمتهاي خود استعفا دهند و از مشاركت با حزب " كنفرانس مردمي سراسري " دست بكشند. آنها نمي توانند توبه كرده باشند در حالي كه هنوز در حال تقسيم كيك با " كنفرانس مردمي سراسري " و رهبران آن هستند.

الحبيشي افزود: يمن از تصميم گيري حاكميتي برخوردار نيست و اين مسئله كشور را در دايره اي توخالي قرار مي دهد به طوري كه برنامه ها به نتيجه نمي رسد و عملا دو قدرت " علي محسن الاحمر " و " علي عبدالله صالح " بركشور حاكم است.
Fz-19-17:18

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها