واکنش نتانیاهو به بسته حمایت ۱۸ میلیون یورویی اتحادیه اروپا از ایران

واکنش نتانیاهو به بسته حمایت ۱۸ میلیون یورویی اتحادیه اروپا از ایران
جمعه 2 شهريور 1397 - 19:27

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه به تصمیم اتحادیه اروپا برای اختصاص ۱۸ میلیون یورو برای حمایت از توسعه اجتماعی و اقتصادی ایران واکنش نشان داد.

العالم - فلسطین اشغالی

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه به تصمیم اتحادیه اروپا برای اختصاص ۱۸ میلیون یورو بودجه به ایران واکنش نشان داد. 

 کمیسیون اتحادیه روز پنج‌شنبه (۲۳ اوت/۱ شهریور) اعلام کرد یک بسته حمایتی به ارزش ۱۸ میلیون یورو را برای حمایت از توسعه اجتماعی و اقتصادی ایران به تصویب رسانده است. 

به گزارش جروزالم‌پست، نتانیاهو که در یک کنفرانس خبری در «ویلینوس»، پایتخت کشور لیتوانی صحبت می‌کرد تصمیم اتحادیه اروپا را «اشتباهی بزرگ» توصیف کرد و مدعی شد اختصاص این بودجه «برای مردم ایران مثل سم است.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «من فکر می‌کنم تصمیم دیروز اتحادیه اروپا برای اختصاص ۱۸ میلیون یورو به ایران، اشتباهی بزرگ است.»

وی در ادامه تصریح کرد: «فکر می‌کنم [اختصاص این وجه] مانند یک قرص سم برای مردم ایران است و برای  تلاش‌هایی که در راستای مهار خشونت ایران در منطقه و تروریسم آن در فراسوی منطقه انجام می‌شوند.» 

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که کارشناسان رژیم تحت امر او را مهم‌ترین عامل گسترش ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه می‌دانند، در ادامه به رسم عادت ادعاهای بی‌اساس علیه ایران را تکرار کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی در جریان «راه‌پیمایی‌های بازگشت» در سه ماه اخیر بیش از ۱۷۰ فلسطینی را به شهادت رسانده و هزاران نفر را زخمی کرده است.

این رژیم همچنین از زمان آغاز ناآرامی‌های سوریه در سال ۲۰۱۱ از تروریست‌های وابسته به القاعده در این کشور حمایت کرده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه درباره حمایت اتحادیه اروپا از ایران گفت: «این پول کجا خواهد رفت؟ قرار نیست مشکل آب در ایران را حل کند یا برای حل مشکل رانندگان کامیون صرف شود؛ این پول صرف موشک‌های سپاه پاسداران خواهد شد.»

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه هنگام اعلام خبر اختصاص وجه ۱۸ میلیون یورویی گفت: «با این اقدامات، اتحادیه اروپا حمایت خود از مردم ایران و [حمایت از] توسعه پایدار و صلح‌آمیز آن‌ها را نشان می‌دهد. این [اقدام] مشوّقی برای مشارکت بیشتر همه طرفین، در ایران بویژه در بخش خصوصی است».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه از حمایت کشورهای اروپایی از توافق هسته‌ای «برجام» هم انتقاد کرد و مدعی شده که اتحادیه اروپا در واقع «حرکت ایران به سمت دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای را متوقف نکرده است.»

فارس

پربیننده ترین خبرها