اهانت فرانسه به اسلام به بهانه آزادی بیان

اهانت فرانسه به اسلام به بهانه آزادی بیان
جمعه 31 شهريور 1391 - 07:23

كارشناسان سياسي با انتقاد از تعامل متناقض دولت فرانسه در رابطه با مساله آزادي بيان، و اهانت اين کشور به مقدسات اسلامي، و تأکيد كردند كه آزادي بيان در فرانسه مفهومي ندارد.

به گزارش خبرنگار العالم از پاریس، دولت فرانسه پس از سركوب تظاهرات مردم مقابل سفارت آمريكا در اعتراض به توهین به پيامبر اسلام (ص)، هر گونه تظاهرات و تجمع برای اعتراض به این فیلم آمریکایی را ممنوع كرده است .

"محمد طرودي" پژوهشگر و کارشناس روابط بين الملل و امور راهبردی در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت : فرانسه مخالفان آمريكا و اسرائيل را دشمن خود می داند.

درحالیکه در فرانسه ادعا می شود آزادي بيان حق مسلم شهروندان در این کشور است، همه شهروندان از اين حق بهره مند نيستند؛ مجله فرانسوي "چارلي ابدو" بار ديگر با حمایت دولت فرانسه توانست تصاويری توهین آمیز علیه پيامبر اسلام چاپ كند، و "مانوئل والس" وزير كشور نيز چاپ چنين تصاوير اهانت آمیز را با عبارت " آزادي بيان " توجيه كرد. 

"ژاك باررا" استاد دانشگاه سوربون فرانسه نیز در مصاحبه با خبرنگار العالم، با اعتراض به مواضع متناقض مسئولان فرانسوی گفت: "آيا آزادي بيان در فرانسه وجود دارد ؟ قطعا وجود ندارد".

باررا افزود: "آزادي بيان فقط حق نهادهاي دولتي است، و اين نهادها هر چه را كه بخواهند ، بيان مي كنند". 

البكائي مرزاقي عضو شوراي "شريعت اسلامي" در فرانسه نیز در این رابطه به خبرنگار العالم گفت: شوراي شريعت اسلامي از سال 2003 خواستار تصويب قانون براي مبارزه با اسلام هراسي است؛ و ما همچنان منتظر تصويب چنين قانوني هستيم .

دولت فرانسه خدشه دار كردن احساسات مسلمانان و اهانت به مقدسات آنها را بخشي از آزادي هاي عمومي اعلام می کند؛ ولي تظاهرات مسالمت آميز عليه اهانت به مقدسات اسلامي را خطري براي امنيت ملي خود مي داند، كه اين امر بيانگير برخورد دوگانه فرانسه و دشمني اش با اسلام و مسلمانان است. 

 

MKH-20-19:39

پربیننده ترین خبرها