روسیه: غرب نباید به بهانه واهی به دولت سوریه فشار بیاورد

روسیه: غرب نباید به بهانه واهی به دولت سوریه فشار بیاورد
شنبه 3 شهريور 1397 - 06:55

روسیه از کشورهای آمریکا، فرانسه و انگلیس به دلیل آنچه فشار بر سوریه به بهانه های واهی از جمله مساله بکارگیری مواد شیمیایی ذکر شده، انتقاد کرد.

العالم-اروپا

در بیانیه وزارت خارجه روسیه با اشاره به تلاش کشورهای غربی برای استفاده از سازمان منع تسلیحات شیمیایی برای تعیین طرف متهم و مقصر در بکارگیری سلاح شیمیایی، از به اصطلاح مدافعان منافع ملت سوریه خواسته شده است از سوء استفاده از موضوع شیمیایی برای فشار بر دمشق و متحدان آن صرف نظر کنند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: سه کشور غربی عضو دائمی شورای امنیت به مناسبت پنجمین سالروز تراژدی بکارگیری گاز خردل در منطقه غوطه شرقی بیانیه ای صادر و در آن یک بار دیگر دولت بشار اسد را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم کرده اند.

به گزارش ایرنا، بر اساس اطلاعات مختلف در این حادثه تا یکهزار انسان جان خود را از دست دادند و روز غم باری برای ملت سوریه و جامعه جهانی رغم خورد و غرب آن را وسیله ای برای بی اعتبار کردن رئیس جمهوری سوریه کرد حال آنکه متحدان دولت سوریه معتقدند که این اقدام توسط تروریست ها و با حمایت حامیان خارجی آنان در غوطه شرقی صورت گرفت.

وزارت خارجه روسیه دربیانیه خود یادآور شد: برای همه ازجمله کارشناسان مستقل و بیطرف، از مدتها پیش آشکار شده است که داعش و سایر گروه های تروریستی یا میانه رو و سازمان های به اصطلاح اجتماعی خدمات دهنده به آنها همچون گروه کلاه سفیدها پشت سر این گونه حوادث وحشیانه قرار دارند.

در بخش دیگری از بیانیه روسیه آمده است: همه اقداماتی که پیرامون پرونده شیمیایی سوریه توسط کشورهای غربی انجام می گیرد با تلاش آنها برای تحقق اهداف ژئوپلیتیک این کشورها در خاورمیانه ارتباط مستقیم دارد.

ایرنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها