واکنش سفیر تشکیلات خودگردان در واشنگتن به قطع کمک‌های آمریکا

واکنش سفیر تشکیلات خودگردان در واشنگتن به قطع کمک‌های آمریکا
شنبه 3 شهريور 1397 - 09:12

سفیر فلسطین در ایالات متحده، تصمیم دولت آمریکا برای لغو ۲۰۰ میلیون دلار از کمک‌های اختصاص‌یافته به فلسطینیان را باج‌گیری سیاسی و گامی برای اسلام‌ستیزی توصیف کرد.

العالم _ فلسطین اشغالی

«حسام زملط» سفیر فلسطین در واشنگتن، روز جمعه در بیانیه‌ای خاطرنشان ساخت، تصمیم ایالات متحده به لغو بیش از 200 میلیون دلار از کمک‌های اختصاص‌یافته به فلسطینیان در کرانه باختری و نوار غزه «باج‌گیری سیاسی» است که ثابت می‌کند دولت آمریکا «اسلام‌ستیز» است.

زملط در این بیانیه تصریح کرد: این دولت، چند دهه پایبندی آمریکایی‌ها در فلسطین را تضعیف می‌کند. بعد از قدس و اونروا( آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی)، این اقدام صورت می‌گیرد تا دست کشیدن آمریکا از راه‌حل دو دولت و پذیرش کامل آن با دستور کار «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل، که اسلام‌ستیز است را ثابت کند.

وی تأکید کرد که استفاده از کمک‌های بشردوستانه و توسعه‌ای سلاحی برای باج‌گیری سیاسی است که سودمند نیست.

ساعاتی پیش، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد 200 میلیون دلار کمک مالی به کرانه باختری و نوار غزه را لغو می‌کند.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در این‌باره تصریح کرد که دولت آمریکا این مبلغ را برای پروژه‌های دیگر با اولویت بیشتر اختصاص خواهد بخشید.

این مقام آمریکایی گفت که این تصمیم مستقیما توسط «دونالد ترامپ» اتخاذ شده است تا اطمینان حاصل شود که پول‌ها در راستای منافع ملی آمریکا صرف شده و برای مالیات پردازان آمریکایی ارزش ایجاد کند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که دولت ترامپ در حال کار کردن بر روی طرح موسوم به «معامله قرن» برای ایجاد سازش میان اسرائیل و فلسطینیان است.

پربیننده ترین خبرها