احیای دوباره ناوگان دوم آمریکا برای مبارزه با روسیه

احیای دوباره ناوگان دوم آمریکا برای مبارزه با روسیه
شنبه 3 شهريور 1397 - 11:14

در آبهای آتلانتیک شمالی، آمریکا ناوگان دوم خود را برای مقابله با روسیه احیا می کند.

العالم ـ آمریکا

به گزارش اسپوتنیک، جان ریچاردسون فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا در مراسمی در نورفولک (ویرجینیا)، در آبهای آتلانتیک شمالی گفته که آمریکا ناوگان دوم خود را برای مقابله با روسیه احیا می کند.

وی خاطرنشان کرده، "ما برای حفظ مزیت رقابتی و سلطه خود در دریا، ناوگان دوم آمریکا را احیا می کنیم".

دومین ناوگان ایالات متحده در سال 1950 ایجاد شد و در جنگ علیه مسکو در سالهای جنگ سرد نقش مهمی ایفا کرد. در سال 2011، به دستور باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا، فعالیت این ناوگان منحل شد.

در ماه مه، فرماندهی نیروی دریایی آمریکا، مجددا احیای ناوگان دوم آمریکا را اعلام کرد. منطقه اصلی فعالیت این ناوگان، سواحل شرقی ایالات متحده و اقیانوس اطلس شمالی است، وظیفه اصلی آن "مقابله با" ادعاهای ارضی مسکو علیه متحدان واشنگتن اعلام شده است.

در ماه اوت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بودجه دفاعی آمریکا برای سال مالی 2019 را به امضا رساند. حدود 716 میلیارد دلار برای نیازهای نظامی تخصیص داده می شود که 20 درصد بیش از سال 2018 است.

بدین ترتیب این بودجه، بزرگترین بودجه دفاعی در تاریخ آمریکاست. این سند در پایگاه «فورت درام» در نیویورک به امضا رسید. در بودجه جدید مخارج نظامیان 2,6 درصد افزایش می یابد.

در سند دفاعی مدرنیزه کردن تقریبا تمام انواع واحدها از جمله نیروهای استراتژیک و افزایش نفرات به تعداد 15600 نفر در نظر گرفته شده است. 

پربیننده ترین خبرها