آغاز جلسه دادگاه یک مفسد اقتصادی

آغاز جلسه دادگاه یک مفسد اقتصادی
شنبه 3 شهريور 1397 - 11:26

نخستین جلسه دادگاه "حمید باقری درمنی" یکی از مفسدان اقتصادی با اتهام افساد فی الارض در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی صلواتی آغاز شد.

العالم ـ ایران 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، "حمید باقری درمنی" یکی از مفسدان اقتصادی است که نام وی برای اولین بار سال 86 در رسانه ها مطرح شد.
ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در آن زمان در اطلاعیه‌ای از دستگیری مفسد اقتصادی دانه‌درشتی به نام "ح.ب.د" یا همان حمید باقری درمنی خبر داد و از این مجرم به عنوان بدهکار بانکی با 2 هزار میلیارد تومان بدهی یاد کرد که البته این فرد یک روز پس از دستگیری با اخذ تعهد آزاد شد.
8 خرداد سال 86 در اطلاعیه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز این چنین آمده بود: "ح.ب.د" پس از صدور حکم ضبط کالا و جریمه حدود 13 میلیارد ریال، تلاش وسیعی را آغاز کرده است تا با جابجایی برچسب‌ها و کارتن‌های کالاها از ضبط کالاهای قاچاق خود جلوگیری کند.
رسیدگی به جرایم این مجرم از همان زمان آغاز شد و پس از چند بار دستگیری و آزادی سرانجام از سوی دادگاه محکوم شد و دوران محکومیت خود را نصفه و نیمه به پایان رساند تا اینکه بار دیگر در سال های 95 و 96 نام وی بر سر زبان ها افتاد.
باقری درمنی قرار است امروز به اتهام افساد فی الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی کشور محاکمه شود.
 پرونده این فساد اقتصادی شامل ۱۵۵ جلد است و ۳۳متهم دارد و به حمید باقری درمنی در مورد افساد فی الارض تفهیم اتهام شده است.
 این پرونده ۱۰ شاکی دارد که مهمترین شاکی آن شرکت نفت جی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها