بازی‌های آسیایی جاکارتا؛

صعود بسکتبال ایران با یک پیروزی

صعود بسکتبال ایران با یک پیروزی
شنبه 3 شهريور 1397 - 11:58

تیم ملی بسکتبال ایران با پیروزی در مرحله مقدماتی، آماده یک چهارم نهایی شد.

العالم ـ ایران ـ ورزشی

بنابر گزارش خبرگزاری صداوسیما، کار تیم ملی بسکتبال ایران با انجام یک مسابقه در مرحله مقدماتی به پایان رسید و شاگردان مهران شاهین طبع آماده مرحله یک چهارم نهایی شدند.
تیم‌های ملی بسکتبال پنج نفره ایران و سوریه به عنوان آخرین تیم‌ها کار خود را از امروز در بازی‌های آسیایی آغاز کردند. انتقال فیلیپین به گروه چهارم و انصراف امارات باعث شده بود که در گروه دوم فقط ۲ تیم باقی بمانند و به همین دلیل تک مسابقه این گروه، دیرتر از سایرین برگزار شد. صعود هر دو تیم به مرحله یک چهارم نهایی هم از قبل مشخص بود و این مسابقه تنها برای تعیین صدرنشین گروه برگزار شد.
ایران که کوارتر نخست را ۱۶ بر ۹ برده بود، در کوارتر دوم ۱۵ بر ۱۴ شکست خورد. ملی پوشان ایران در کوارتر سوم با نتیجه ۲۲ بر ۱۴ کار را تمام کردند و سوریه کوارتر نهایی را هم ۱۷ بر ۱۶ برد. تیم ملی کشورمان در این مسابقه با نتیجه ۶۸ بر ۵۵ برنده شد.
تیم سوریه در این مسابقات با هدایت وسلین ماتیچ سرمربی اسبق تیم ملی ایران شرکت کرده است و یک بازیکن ۲۱۸ سانتی متری به نام عبدالوهاب احموی دارد. این بازیکن هم قد حامد حدادی ستاره ایران است و با ۱۷ امتیاز و ۹ ریباند بهترین بازیکن سوریه بود.
حامد حدادی در مقابل ۱۲ امتیاز، ۱۰ ریباند و ۵ پاس گل داشت. سجاد مشایخی با ۱۷ امتیاز و ۶ پاس گل، بهنام یخچالی با ۱۴ امتیاز، ۵ ریباند و ۴ پاس گل و صمد نیکخواه بهرامی با ۱۱ امتیاز دیگر بازیکنان برتر ایران از نظر امتیازی بودند. ارسلان کاظمی هم با ۱۰ ریباند به تیم کمک کرد.
ایران دوشنبه پنجم شهریور به مصاف تیم دوم از گروه ژاپن، چین تایپه، قطر و هنگ کنگ می‌رود. به احتمال زیاد ژاپن حریف ایران در این مرحله خواهد بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها