رئیس کمیته اجرایی ساف:

اظهارات مقام آمریکایی درباره قطع کمک به فلسطین، اقراری فضاحت‌بار بود

اظهارات مقام آمریکایی درباره قطع کمک به فلسطین، اقراری فضاحت‌بار بود
شنبه 3 شهريور 1397 - 14:04

رئیس کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین اعلام کرد صحبت‌های مقام آمریکایی مبنی بر قطع 200 میلیون دلار کمک به غزه و کرانه باختری، اعترافی رسواگر بود.

العالم _ فلسطین اشغالی

یک مقام آمریکایی بامداد امروز (شنبه) اعلام کرد 200 میلیون دلاری که قرار بوده خرج کرانه باختری و نوار غزه شود در پروژه‌های دیگر مصرف خواهد شد ؛ این اظهارات با واکنش «صائب عریقات» دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» روبرو شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «معا»، عریقات ضمن اعلام اینکه ملت فلسطین «کمک‌های مشروط» نمی‌خواهد، گفت: این (اظهارات مقام آمریکایی) یک اقرار فضاحت‌بار و اعتراف به اصل حقیقی سیاست کمک‌های آمریکا مبنی بر مداخله در امور داخلی ملت‌های دیگر است.

وی ادامه داد: کمک‌ها، منتی بر ملت فلسطین نیست و جامعه بین‌المللی باید مسئولیت ادامه اشغالگری اسرائیلی را که سدی در برابر توسعه جامعه و اقتصاد فلسطین است، بپذیرد.

عریقات ادامه داد: آمریکا با این موضع، بر شانه‌ خالی کردن از تعهدات بین‌المللی خود تأکید کرد همانگونه که قبلا نیز از التزامات خود بویژه در موضوع قدس، آوارگان و دیگر قضایا کنار کشیده است.

آمریکا در 14 ماه می (24 اردیبهشت) سفارت خود را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل کرد.

فروردین ماه امسال (1397) نیز طرحی که خواستار کاهش کمک سالانه آمریکا به تشکیلات خودگردان فلسطین بود به عنوان بخشی از لایحه بزرگ بودجه دولت آمریکا تصویب و با امضای رئیس‌جمهور آمریکا به قانون تبدیل شد.

پربیننده ترین خبرها