به دلیل عقب‌نشینی از نبرد با انصارالله؛

جنگنده‌های امارات نیروهای خودی را در ساحل غربی یمن هدف قرار دادند

جنگنده‌های امارات نیروهای خودی را در ساحل غربی یمن هدف قرار دادند
شنبه 3 شهريور 1397 - 17:19

به گفته منابع رسانه‌ای جنگنده‌های امارات، همزمان با عقب‌نشینی شماری ازمزدوران ائتلاف سعودی از یکی از جبهه‌های ساحل غربی یمن، آنها را هدف قرار دادند.

العالم - یمن

منابع آگاه نظامی یمن اعلام کردند که جنگنده‌های امارات، خودروی «نزار الوجیه» فرمانده تیپ چهارم «عمالقة» وابسته به ائتلاف سعودی را هدف قرار داده‌اند.

این تیپ در واقع شامل نیروهای سلفی عضو القاعده است که امارات و عربستان از آنها در جنگ ساحل غربی استفاده می‌کنند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های اماراتی، در منطقه «التحتیا» در جبهه ساحل غربی یمن، این خودرو را هدف قرار دادند که به کشته و زخمی شدن شماری از همراهان فرماندهی تیپ چهارم ائتلاف سعودی از جمله «بکیل المطرفی» فرمانده گردان دوم منجر شد.

به نوشته پایگاه خبری «وکالة الصحافة الیمنیة» منابع آگاه می‌گویند که این بمباران همزمان با عقب‌نشینی ده‌ها نفر از نیروهای این تیپ از حمله گسترده ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در اطراف التحتیا صورت گرفته است.

امارات که به دلیل نارضایتی واشنگتن از کارایی ضعیف ارتش عربستان و نیز بالاترین سطح همکاری ابوظبی و رژیم صهیونیستی، هدایت نبرد در ساحل غربی یمن را به دست گرفته است از نیروهای سلفی عضو القاعده (تیپ‌های العمالقه) را از جنوب یمن و باقی‌مانده نیروهای علی عبدالله صالح و مزدوران سودانی و شرکتهای امنیتی چند ملیتی ر در ساحل غربی در راستای اهداف خود استفاده می‌کند و به نظر می‌رسد از اینکه سربازانش متحمل خسارات مستقیم در این نبرد نمی‌شوند؛ راضی است.

به همین دلیل به محض اطلاع از عقب‌نشینی این نیروها از یکی از جبهه‌های نبرد با انصارالله و ارتش یمن، به راحتی آنها را هدف قرار می‌دهد.

از سوی دیگر، عدم هماهنگی بین ریاض و ابوظبی در جنگ یمن، همواره مورد بحث بوده است و این دو کشور علیرغم اتحاد در ائتلاف علیه یمن، همواره بر سر منافع خود در این جنگ با یکدیگر در تنش و کشمکش بوده‌اند.

تبادل اتهامات بین آنها پس از سقوط هواپیماهای جنگی در سال 2016 است، گواه این ادعاست. امارات متحده عربی، عربستان را متهم به سرنگونی هواپیمایش می‌کند و به نوبه خود، ریاض نیز ابوظبی را به حمله به جت های جنگنده‌اش در بیش از یک منطقه جنوبی متهم می‌کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها