هیات‌ اعزامی ترکیه با رئیس‌جمهور روسیه دیدار کرد

هیات‌ اعزامی ترکیه با رئیس‌جمهور روسیه دیدار کرد
شنبه 3 شهريور 1397 - 18:06

هیات ترکیه شامل رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ملی، وزرای دفاع و خارجه که برای رایزنی درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه از قبیل سوریه به مسکو سفر کرده، با «ولادیمیر پوتین» دیدار کرد.

العالم - ترکیه

هیات عالی رتبه اعزامی دولت ترکیه به مسکو بعد از دیدار با وزرای دفاع و خارجه روسیه، روز جمعه (دیروز) با رئیس‌جمهور این کشور هم دیدار کرد.

هیات اعزامی دولت ترکیه شامل وزرای خارجه و دفاع به همراه «هاکان فیدان» رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ملی (میت) این کشور برای رایزنی درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به روسیه سفر کرده است.

پیشتر در گزارش‌‌ها آمده بود وزرای امور خارجه و دفاع ترکیه طی سفر به روسیه، با همتایان روسی خود دیدار و در مورد مسائل منطقه، از جمله سوریه رایزنی کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه روز گذشته اعلام کرد، مسکو در مورد استان «ادلب» طرحی دارد و «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه هم گفته بود که در این ارتباط، پیشنهادی به ترکیه ارائه کرد.

شویگو این پیشنهاد را در نشست مشترک با «خلوصی آکار»، همتای ترکیه‌ای خود در مسکو مطرح کرده است. با این حال جزئیات این پیشنهاد منتشر نشد.

مذاکرات درباره وضعیت «ادلب» بین روسیه و ترکیه در حالی صورت گرفته که رسانه‌های سوری از تدارک ارتش این کشور و همپیمانانش برای یک عملیات نظامی گسترده در این استان خبر میدهند تا آخرین استان تحت اشغال تروریست‌ها را آزاد کنند.

همزمان با این تحرکات، ارتش ترکیه هفته گذشته چندین کاروان نظامی حامل تانک و خودروهای زرهی خود را در استان «هاتای» مشرف به مرز استان ادلب سوریه مستقر کرد.

پیشتر در خبرها آمده بود که از ابتدای سال جاری میلادی، ارتش ترکیه به موجب توافق «کاهش تنش» 12 مرکز نظامی جهت نظارت بر توافق در استان ادلب دایر کرده است.

ترکیه به همراه ایران و روسیه کشورهای ضامن توافق آتش‌بس برآمده از مذاکرات «آستانه» هستند و در ماه‌های گذشته رایزنی‌های فشرده‌ای بین سه کشور درباره سوریه در جریان بوده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها