عضو شورای مرکزی حزب‌الله:

سنگ‌اندازی و بهانه‌های اسرائیل، آمریکا و عربستان عامل تأخیر در تشکیل دولت جدید لبنان است

سنگ‌اندازی و بهانه‌های اسرائیل، آمریکا و عربستان عامل تأخیر در تشکیل دولت جدید لبنان است
شنبه 3 شهريور 1397 - 18:44

یکی از اعضای شورای مرکزی حزب‌الله اعلام کرد بحران در تشکیل دولت لبنان از آنجا شروع شد که تل‌آویو، واشنگتن و ریاض با معادلاتی که منجر به تقویت مقاومت و لبنان می‌شود، مخالفت می‌کنند.

العالم - لبنان

«شیخ نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب‌الله اعلام کرد رژیم صهیونیستی، آمریکا و عربستان هر معادله ای را که منجر به تقویت لبنان و مقاومت شود، نخواهند پذیرفت و بحران تعویق در روند تشکیل دولت جدید از همینجا شروع می‌شود؛ بحرانی که تا امروز ادامه پیدا کرده است.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، شیخ قاووق ادامه داد: روابط لبنانی-سوری و توافق از سرگیری روابط میان دو طرف هیچ زمانی «مانعی» برای تشکیل دولت نبوده و برخی با بهانه کردن این موضوع می‌خواهند از اعتراف به شکست و نیز افشای هویت کسانی که در این روند مانع ایجاد کرده‌اند، فرار کنند.

عضو شورای مرکزی حزب‌الله تأکید کرد: موضع حزب الله و جنبش امل درباره تشکیل دولت، موضعی آسان است و آنها بر همکاری در تمامی زمینه‌ها بویژه توسعه اصرار دارند، همانگونه که در سیاست و مقاومت با یکدیگر بوده‌ایم در میدان‌های توسعه نیز با هم خواهیم بود.

انتخابات پارلمانی لبنان در 16 اردیبهشت 1397 برگزار شد و سعد الحریری در سوم خرداد با 111 رأی مأمور به تشکیل کابینه شد، مانع اصلی در به تأخیر افتادن تشکیل کابینه ، اختلاف گروه‌ها بر سر سهمیه‌های وزارتی است.

فارس

پربیننده ترین خبرها