یک خبر چند خط تحلیل؛

آیا حذف العالم از یوتیوب حقیقت را خاموش خواهد کرد؟

آیا حذف العالم از یوتیوب حقیقت را خاموش خواهد کرد؟
شنبه 3 شهريور 1397 - 19:29

العالم _ یادداشت

خبر:

یوتیوب با حذف شبکه العالم از شبکه اجتماعی خود ادعا کرده است العالم قوانین یوتیوب رارعایت نکرده است.

تحلیل:

  • اگرچه این سومین باری است که یوتیوب با ادعای عدم رعایت سیاست هایش مبادرت به حذف العالم می کند اما در دفعات گذشته سوء تفاهماتی این چنین درسایه مکاتبات فی مابین حل وفصل می شد اما این بار نامه نگاری و مطالبه توضیح از یوتیوب به هیچ نتیجه ای نرسیده و به نظر می رسد به نتیجه ای هم نرسد. سکوت یوتیوب در پاسخگویی به العالم نشان می دهد این بار بحث حذف العالم از یوتیوب کاملا سیاسی و غیر فنی است.
     
  • به نظر می رسد مبادرت به حذف  صفحه العالم از یوتیوب از آن جهت بدون پاسخگویی مانده است که این شبکه خبری در افشای پشت پرده سیاستهای آمریکایی، اسرائیلی و ارتجاع منطقه ای در غصب سرزمین، کشتار مسلمانان، پرورش تروریسم و ترویج خشونت در منطقه غرب آسیا و ... پیشگام بوده و عموم برنامه های بارگذاری شده از سوی العالم در یوتیوب متمرکز بر رساندن صدای مظلومیت  مسلمان به گوش جهانیان و آگاه سازی نسبت به توطئه های تهدید کننده ایشان  بوده است. عموم مطالب بارگذاری شده در صفحه العالم کلام کارشناسان و مسئولین امر از یک سو و مستنداتی بوده است که در مقابل هژمونی رسانه ای غالب، به مراجعین عرضه می گردیده است.
     
  • این برخورد یوتیوب را می توان در دیگر شبکه های اجتماعی هم با العالم و هم با دیگران نیز از این پس به انتظار نشست، برخوردی که بیش از هر چیز نشانگر اقتدار رسانه هایی مستقل همچون العالم است. رسانه های مستقل اگر چه تاکنون در اقلیت بوده اند اما در عمل نشان داده اند در تاثیر گذاری بر افکار عمومی در تراز رسانه های رقیب قرار دارند هر چند از تیغ سانسورهایی از این دست مدام رنج می برند.

پربیننده ترین خبرها