سفر یک هیئت سیاسی آمریکا به استان الحسکه سوریه

سفر یک هیئت سیاسی آمریکا به استان الحسکه سوریه
شنبه 3 شهريور 1397 - 19:38

یک هیئت سیاسی آمریکایی به ریاست فرستاده ویژه وزارت خارجه این کشور امروز وارد شهر الشدادی شد که تحت تسلط نیروهای کُرد سوریه قرار دارد.

العالم - سوریه

منابع خبری امروز (شنبه) از سفر یک هیئت آمریکایی به استان الحسکه واقع در شمال شرق سوریه خبر دادند.

شبکه خبری «روسیا الیوم» گزارش داد که این هیئت سیاسی وارد شهر «الشدادی» شده است که تحت تسلط یگانهای مدافع خلق کُرد قرار دارد.

ریاست این هیئت بر عهده «ویلیام روباک» فرستاده ویژه وزارت خارجه آمریکا بوده است.

روباک که سفیر پیشین آمریکا در بحرین بود چندی پیش به شهر الطبقه سفر و با شماری از شخصیتهای کُرد از جمله کسانی که چندی پیش با مسئولان دولتی سوریه دیدار کرده بودند، دیدار کرد.

در همین راستا باید گفت که برخی از اعضای «شورای سوریه دموکراتیک» (موسوم به مسد) که شاخه سیاسی گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک» سوریه –تحت الحمایه آمریکا- به شمار می‌‎رود اخیرا با مسئولان دولتی سوریه دیدار کردند.

شورای دموکراتیک سوریه پس از گفت‌وگو با مسئولان سوری، شماری از کارمندان دولتی این کشور را در ساختمانهای مربوط به سدهای «فرات، بعث و تشرین» و بیمارستان ملی شهر «الطبقه» مستقر کرد و از تشکیل کمیته‌های پیگیر مذاکرات بر اساس «تمرکز زدایی» خبر داد.

ناظران بر این باورند که آمریکا از نفس گفت‌وگوی کُردها با دولت سوریه رضایت ندارد و سفرهای روباک به مناطق تحت تسلط کُردها نیز به همین خاطر است.

روزنامه الاخبار لبنان اواسط تیر ماه گذشته گزارش داد که آمریکا با تحمیل هژمونی سیاسی و نظامی خود در شرق سوریه قصد دارد تصمیم نیروهای کُرد حاضر در این مناطق را تحت تأثیر قرار دهد.

روباک هم در جریان دیدار پیشین خود با کُردها ضمن ابراز نگرانی در خصوص تحولات شمال سوریه ادعا کرده بود که ترامپ متعهد شده است نیروهای آمریکایی و نیروهای ائتلاف موسوم به ضد داعش که به رهبری آمریکا در سوریه حضور دارد، در شرق فرات باقی خواهند ماند.

سفیر پیشین واشنگتن در منامه همچنین ادعا کرد که آمریکا قصد ندارد نیروهای خود را از مناطقی خارج کند که نیروهای دموکراتیک سوریه در آن حضور دارند از جمله شهر الطبقه در غرب استان رقه.

الاخبار همچنین اعلام کرده بود که واشنگتن در تلاش است از برگه شمال سوریه استفاده کند و کُردها را سوق دهد که سقف مطالبات خود از دولت سوریه را بالا ببرند و ظاهرا با اشاره به تداوم حضور خود در سوریه، قصد دارد به روسیه اعمال فشار و معادله خروج ایران از سوریه در مقابل خروج نیروهای ائتلاف از شمال و شرق سوریه را تحمیل کند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها