دستگیری رهبر حزب مخالف ولادیمیر پوتین در مسکو

دستگیری رهبر حزب مخالف ولادیمیر پوتین در مسکو
شنبه 3 شهريور 1397 - 21:17

نیروهای امنیتی روسیه برجسته‌ترین چهره‌ غرب‌گرای مخالف با رئیس جمهور این کشور که همواره در شکل گیری تظاهرات ضد دولتی نقش داشته را دستگیر کردند.

العالم - اروپا

سخنگوی حزب مخالف رئیس جمهور روسیه از دستگیری رهبر این حزب خبر داد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «تی. آر. تی» « کایرا یارمیش» سخنگوی حزب مخالف «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز شنبه در پست توئیتری مدعی شد که «آلکساندرناوالنی» به دلایل نامشخص دستگیر و به یک کلانتری برده شده است.

ناوالنی بارها به دلیل سازماندهی اعتراض‌ها علیه کرملین دستگیر و به زندان انداخته شد. وی که گفته می‌شود با برخی طرف‌های غربی دارای ارتباطات سیاسی و اقتصادی است از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری در روسیه نیز منع شده بود.

آخرین حکم محکومیت او نیز به 30 روز حبس در زندان و در ماه مه (خرداد) برمی‌گردد. دلیل این حبس نیز سازماندهی اعتراض‌های گسترده علیه ولادیمیر پوتین بوده است.

 ناوالنی با شعار «پوتین، تزار ما نیست» خواستار برپایی تظاهرات در بیش از 100 شهر و شهرستان شد تا بدین وسیله بگوید که رئیس جمهور روسیه مستبد است.

ولادیمیر پوتین در ماه مارس (فروردین) با آرا مردم برای یک دوره شش ساله دیگر رئیس جمهور روسیه شد. آمارها نشان می‌دهند که محبوبیت پوتین در روسیه همچنان بیش از 70 درصد است.

فارس

پربیننده ترین خبرها