یک خبر چند خط تحلیل؛

آیا سوریه در بازپس گیری ادلب از سلاح شیمیایی استفاده می کند؟

آیا سوریه در بازپس گیری ادلب از سلاح شیمیایی استفاده می کند؟
شنبه 3 شهريور 1397 - 21:31

العالم _ سوریه

خبر:

جان بولتون می گوید اطلاعاتی در دست دارد که نشان می دهد حکومت سوریه برای باز پس گیری ادلب از سلاح های شیمیایی استفاده می کند. 

تحلیل:

  • پیش از این آمریکا و غرب، عموما با صحنه سازی و البته ارائه روایت هایی ساختگی ابتدا دولت سوریه را به استفاده از سلاح های ممنوعه متهم می کردند و پس از آن عملیات  نظامی به منظور سرنگونی حکومت  اسد را در شدید ترین شکل پی می گرفتند. ماجرای ادعایی "خان شیخون ادلب" و متعاقب آن جمله به شعیرات از این دست سناریوهاست اما این بار مشاور امنیت ملی امریکا با توجه به ناکامی سناریوهای قبلی ترجیح داده پیش دستی کند و قبل از آنکه تجربه های ناموفق قبل تکرار شود، افکار عمومی دنیا را برای همدلی احتمالی اماده سازد.
     
  • ماجراهایی نظیر ادعای استفاده از سلاح شیمیایی در دوما که بعدها معلوم شد توسط "کلاه سفیدهای" تحت حمایت غرب در این منطقه انجام شده و هدفی جز مستند سازی صحنه هایی توام با خشونت برای تحریک دروغین افکارعمومی علیه اسد نداشته است و یا قضیه ناکام خان شیخون، بدرستی نشان داد که استفاده از این حربه فقط و فقط باهدف تحریک افکار عمومی به منظور همراه سازی  با جنایات غرب و آمریکا صورت پذیرفته است، هدفی که در بلند مدت به ضد خود تبدیل شد.
     
  • بولتون طبق معمول از اسناد و اطلاعاتی موهوم سخن می گوید که کسی جز او مدعی ان نیست . این یعنی انکه سناریوهای احتمالی در مقابل پیروزی نظام اسد در ادلب، این روزها روی میز تصمیم گیران امریکایی در حال بررسی است و این درحالی است که با آزاد سازی مناطق مرکزی و جنوبی سوریه و اعلام همراهی کردها با نظام، فتح ادلب قریب الوقوع و حتمی و البته بی نیاز از توسل به هر نیرویی جز اراده ملت سوریه است.

پربیننده ترین خبرها