روسیه: چندین هزار تروریست برای حمله به حما و حلب آماده شده اند/ تمرین کلاه سفیدها برای صحنه سازی حمله شیمیایی

روسیه: چندین هزار تروریست برای حمله به حما و حلب آماده شده اند/ تمرین کلاه سفیدها برای صحنه سازی حمله شیمیایی
يکشنبه 4 شهريور 1397 - 07:32

رئیس مرکز روسی آشتی طرف های درگیر در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه، از آماده شدن چند هزار تروریست برای حمله به مناطق حما و حلب در سوریه خبر داد.

العالم ـ سوریه

ژنرال «آلکسی تسیگانکوف» رئیس مرکز آشتی طرف های درگیر در سوریه در جمع خبرنگاران گفت: چند هزار تروریست با سلاح های سنگین ازجمله نفربرهای زرهی برای حمله به مناطق حما و حلب متمرکز شده اند. 
وی خاطرنشان کرد، «ابومحمد الجولانی» سرکرده گروه تروریستی جبهه النصره همه گروه های تروریستی در ادلب را به جهاد علیه دولت سوریه دعوت کرده است. 
مقام روس یادآورشد که تروریست ها در ادلب حدود 500 نفر از طرفداران حل و فصل سیاسی مناقشه سوریه را بازداشت کرده اند. 
رئیس مرکز روسی آشتی طرف های درگیر در سوریه یادآورشد، در سوی دیگر ادلب در منطقه ای به نام جسر الشغر، تمریناتی تحت سرپرستی گروه کلاه سفیدها برای صحنه سازی شیمیایی جریان دارد.
وی از انتقال هشت کپسول بزرگ حاوی کلر توسط تروریست های جبهه النصره به منطقه ای به نام حلیوزنا خبر داد و افزود: این مواد شیمیایی در انبار گروهی به نام حزب الترکستان الاسلامی قرار دارد.
به گزارش ایرنا، وزارت دفاع روسیه چند ماه پیش، کمتر از چند روز به حادثه شیمیایی در غوطه شرقی، از اقدام تروریست ها در این زمینه و صحنه سازی شیمیایی برای توجیه حمله آمریکا و متحدانش به سوریه خبر داده بود.
وزارت دفاع روسیه در آن زمان نیز اعلام کرد که قرار است تروریست ها دست به صحنه سازی حمله شیمیایی بزنند و بعد از آن آمریکا به سوریه حمله می کند و این حوادث رخ داد.

پربیننده ترین خبرها