درخواست محاکمه توهین کنندگان به پیامبر در مصر

درخواست محاکمه توهین کنندگان به پیامبر در مصر
جمعه 31 شهريور 1391 - 15:25

العالم،قاهره ـ شخصيتهاي اسلامي و قبطي مصر روز جمعه به منظور اعلام مخالفت با اقدامات توهين آميز عليه مسلمانان، نشستي در مقر كانون روزنامه نگاران تحت عنوان "ياري رسول اكرم(ص)" برگزار كردند.

به گزارش روز جمعه خبرنگار شبکه العالم، حاضران در این نشست بر لزوم محاكمه تهيه كنندگان فيلم توهين آميز آمریکایی تاكید كردند و اظهار داشتند كه هدف از اين اقدام برانگيختن آتش فتنه طایفه‌ای و جنگ داخلي در مصر است؛ حاضران در نشست از آمريكا خواستند تا متهمان را تحويل دادگاه مصر دهد.

یکی از رهبران اخوان المسلمين در این نشست، خواستار صدور قانوني بين المللي براي محكوم كردن توهين به اديان آسماني شد و گفت: اين مساله بر همه نهادهاي بين المللي واجب است.

"تادروس نجيب" نماينده كليساي قبطي مصر، گفت: هدف از این فيلم توهين آميز مخصوصا به زبان مصري و تهيه كنندگي آن به دست يك يهودي، فقط اهانت به رسول اكرم (ص) نيست، بلكه هدف ايجاد جنگ داخلي در این کشور است.

"محمد عماره" انديشمند اسلامي مصری نیز به خبرنگار العالم، گفت: پيام ما براي خارج این است كه اگر جهان غرب يهودی ستيزي را جنايت مي داند و بين يهوديت و صهيونيسم برابري قائل است، بايد موضعي براي حفظ بزرگان ديني و مقدسات ديني اتخاذ کند.

دادستان كل مصر محاكمه قبطي هاي مقيم خارج مشارکت کننده در ساخت این فیلم و يك آمريكايي در دادگاه جنايی را خواستار شد؛ دادستانی کل مصر همچنین از آمریکا خواسته است این شهروندان مصری را تحویل دهد، اما آمريكا تا اين لحظه پاسخ نداده است؛ اين امر حاضران در نشست را واداشت تا خواستار تسريع در تصویب توافقنامه اي بين المللي براي حمايت و حفظ اديان آسماني و بزرگان ديني شوند.

"محمد ماجد خلوصي" رييس كانون مهندسان مصر نیز در گفت وگو با العالم، اظهار داشت: مصر با آمريكا توافقنامه تبادل جنايتكاران امضا كرده است، از اين رو اگر حكمي صادر شود آمریکایی ها باید فورا متهمان را تحويل دهند.

"نبيل لوقا بياوي" وكيل قبطي به خبرنگار العالم، گفت: آمريكا منافعي دارد و ادعا می کند که فيلم توهين آميز به اسلام در چارچوب آنچه كه آزادي بيان مي داند، ساخته شده است و از این رو متهمان را به مصر تحویل نمی دهد.

حملات غرب عليه مسلمانان همچنان ادامه دارد، هنوز يك هفته از فيلم توهين آميز به رسول اكرم (ص) نگذشته است كه یک مجله فرانسوي در اقدامي كه نشان دهنده طرحي برنامه ريزي شده براي تحريك احساسات مسلمانان است، کاریکاتورهایی در توهين به رسول اكرم (ص) منتشر كرد.

تحلیلگران معتقدند که رژيم اشغالگر در پس پرده اين اقدامات قرار دارد.

 

10:46

پربیننده ترین خبرها