نقض حقوق بحرینی‌ها با همدستی آمریکا و انگلیس

نقض حقوق بحرینی‌ها با همدستی آمریکا و انگلیس
جمعه 31 شهريور 1391 - 17:17

العالم، منامه - فعال سياسي بحريني، با درخواست براي توقف صادرات سلاح از آمريکا و انگليس، اين دو کشور را همدست رژيم آل خليفه در نقض حقوق بشر در بحرين.

"حسن عبدالنبي" روز جمعه به شبكه العالم، گفت: واشنگتن و لندن هنگامی که از رژيم آل‌خليفه دعوت می کنند با مخالفان گفت و گو کند، دستكم بايد در برهه زمانی تعیین شده برای گفت و گو، فروش سلاح به منامه را متوقف كنند.

این فعال سیاسی بحرینی افزود: دعوت رژيم آل‌خلیفه از مخالفان برای گفت وگو زماني مطرح شد كه این رژیم در كنفرانس ژنو با وضعيتي دشوار رو برو شد، و به همين علت مجبور به گفت وگو با مخالفان شده است.

حسن عبدالنبي، ادامه داد: دعوت ائتلاف جوانان 14 فوريه از مردم برای شرکت در راهپیمایی نشان مي دهد که رژيم آل خلیفه به رغم دروغ پردازيهایش در محافل بين المللي، توصيه هاي ژنو را اجرا نمي كند؛ لذا بايد در اينگونه راهپيمايي‌ها متناسب با حجم توطئه جامعه جهاني عليه مردم بحرين شركت کرد.

وي خاطر نشان كرد: فرزندان شيخ حمد بن عيسي آل خليفه پادشاه بحرين و افراد خاندان حاكم در نقض حقوق بشر و شكنجه دست دارند؛ از سوی دیگر وزارت كشور با حضور وكلای بازداشت شدگان در جریان بازجويي از آنها مخالفت كرده و محل بازداشت آنها نیز مخفی است.

عبدالنبی تأکید کرد: این اقدامات آل خلیفه موجب شده است که بازداشت شدگان نتوانند از خود دفاع کنند.

عبدالنبي با انتقاد از حمله رژيم آل خليفه به شبكه العالم و ساير شبكه هايي كه صداي مظلومان بحرين را منتقل مي كنند، گفت: اين اقدامات نشان مي دهد رژيم بحرين در ادعايش درباره اصلاحات جدي نيست.

 

9/21- 13:41



پربیننده ترین خبرها