دولت افغانستان استعفای جمعی مقامات امنیتی خود را نپذیرفت

دولت افغانستان استعفای جمعی مقامات امنیتی خود را نپذیرفت
يکشنبه 4 شهريور 1397 - 11:19

ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که استعفای سه تن از مقامات امنیتی کشور را نپذیرفته و از آنها خواسته شده تا به کار خود ادامه دهند و برای بهبود وضعیت امنیتی تلاش کنند.

العالم ـ آسیا

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری افغانستان روز یکشنبه اعلام کرد که استعفای «طارق شاه بهرامی» وزیر دفاع، «ویس احمدبرمک» وزیر کشور و «معصوم استانکزی» رئیس عمومی اداره امنیت ملی به رئیس جمهوری رسید اما او این استعفا ها را نپذیرفت .
دیروز خبر استعفای «محمد حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری افغانستان نشر یافت و برخی منابع از استعفای جمعی مقامات نهادهای امنیتی این کشور هم خبر داده بودند.
استعفای حنیف اتمر از طرف « محمد اشرف غنی » رئیس جمهوری افغانستان پذیرفته شده است و به جای وی «حمد الله محب» سفیر افغانستان در واشنگتن به این سمت منصوب شده است.
اتمر علت استعفای خود را اختلاف های جدی در سطح رهبری در رابطه به وحدت ملی، تأمین صلح، مدیریت سیاسی و امور انتخابات اعلام کرده است.
به گزارش ایرنا، برخی رسانه های محلی دیروز از درخواست رئیس جمهوری افغانستان از مقامات امنیتی برای استعفا بابت حملات راکتی در روز عید قربان و حمله طالبان به شهر غزنی خبر داده بودند که با خبر رد استعفای این افراد نادرستی این خبر قطعی شده است اما هنوز دلیل اصلی استعفای این سه مقام دولتی روشن نیست.

پربیننده ترین خبرها