سفر سیاستمدار صهیونیست به رباط، مغربی ها را خشمگین کرد

سفر سیاستمدار صهیونیست به رباط، مغربی ها را خشمگین کرد
يکشنبه 4 شهريور 1397 - 15:10

در حالی که درخواست ها برای جرم تلقی شدن عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در مغرب بالا گرفته است، «آبی گابای» (Avi Gabbay) رئیس حزب کارگر این رژیم برای گذراندن تعطیلات تابستانی وارد رباط شد.

العالم ـ مغرب

تارنمای مغربی «هسپرس» نوشت: گابای که برای نخست وزیر شدن در فلسطین اشغالی برنامه ریزی می کند، همراه با همسر و فرزندانش به مغرب آمده است .
رسانه های صهیونیستی نوشتند، گابای که مغربی تبار است، با دیدار از مغرب تلاش می کند حمایت یهودیان مغربی و همچنین یهودیان شمال آفریقا را که معمولا در انتخابات به حزب لیکود رای می دهند، جلب کند.
هسپرس در ادامه نوشت، وی با اینکه در فلسطین اشغالی متولد شده است، خود را عاشق مغرب نشان می دهد و تبلیغات زیادی در فیس بوک خود در این زمینه می کند و خبر سفرش به مغرب را نیز با آب و تاب فراوان در فیس بوک منتشر کرده است.
وی متولد 1967 است و در سال های 2015 تا 2016 در کابینه بنیامین نتانیاهو وزیر محیط زیست بوه است .
به گزارش ایرنا، دیدبان مبارزه با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در مغرب، سفر این شخصیت سیاسی صهیونیست را محکوم کرد و آن را جنایتی در حق همه مغربی ها و باعث جریحه دار شدن احساسات آنها ضد اشغالگری و تجاوز و غصب سرزمین دیگران دانست .
این گروه مغربی عادی سازی روابط با صهیونیست ها را به معنای مشارکت در جنایتهایشان دانسته و تاکید کرده است برخی از راه های مختلف سعی می کنند با صهیونیست ها رابطه برقرار کنند در حالی که همه صهیونیست ها باید به دلیل جنایتهایشان ، دادگاهی و زندانی شوند نه اینکه از آن ها استقبال و میزبانی شود.

پربیننده ترین خبرها