البرادعی: سران عرب در مجازات فلسطینی ها با آمریکا شریکند

البرادعی: سران عرب در مجازات فلسطینی ها با آمریکا شریکند
يکشنبه 4 شهريور 1397 - 15:21

«محمد البرادعی» سیاستمدار باسابقه مصری با انتقاد تند از موضعگیری کشورهای عربی نسبت به مساله فلسطین آنها را شریک مجازات فلسطینی ها به دست واشنگتن دانست.

العالم ـ فلسطین اشغالی

البرادعی در توییتی نوشت: دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا کمک های این کشور به مردم فلسطین را قطع و اقدامات دیگری را علیه آنها انجام داد اما موضع کشورهای عربی دربرابر همه اینها سکوت بود.
وی افزود: آیا باید دست یاری برای نجات مردم فلسطین بخصوص مردم نوار غزه و نجات آنها از مرگ خاموش دراز کنیم یا اینکه هیچ چیزی را به خاطر نیاورده و شریک مجازات آنها باشیم.
وی پیش از این نیز در توییتی درباره فشار آمریکا بر ملت فلسطین برای پذیرش خواسته های این کشور نوشته بود که فلسطینیان یا باید طرح ترامپ را که در واقع تسلیم سرزمین خود به "اسرائیل" است، بپذیرند یا دولت آمریکا آنها را گرسنه خواهد ساخت.
یک مقام وزارت خارجه آمریکا جمعه شب از توقف کمک 200 میلیون دلاری این کشور به غزه و کرانه باختری خبر داد.
پیش تر نیز دولت آمریکا 65 میلیون دلار از کمک سالیانه 125 میلیون دلاری خود را به آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی «اونروا» قطع کرده بود.
همچنین فروردین گذشته طرح قانونی که خواستار کاهش کمک سالانه آمریکا به تشکیلات خودگردان فلسطین بود به عنوان بخشی از لایحه بزرگ بودجه دولت آمریکا تصویب و توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا امضا شد.
دولت آمریکا قصد دارد تا با فشار به مقام های فلسطینی، فلسطینی ها را مجبور به پذیرش طرح دونالد ترامپ کند.
مقام های فلسطینی از جمله محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و نیز مقام های حماس با این طرح مخالفت کردند.

پربیننده ترین خبرها