در دیدار با همتای ایرانی

وزیر دفاع سوریه:با همکاری محور مقاومت بر تروریسم پیروز شدیم

وزیر دفاع سوریه:با همکاری محور مقاومت بر تروریسم پیروز شدیم
يکشنبه 4 شهريور 1397 - 16:25

وزیر دفاع سوریه گفت که با همکاری و مشارکت محور مقاومت به ویژه جمهوری اسلامی ایران توانستیم پس از حدود هشت سال جنگ علیه تروریسم پیروز شویم.

العالم - ایران / سیاسی

سپهبد علی ایوب روز یکشنبه در دیدار با سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دمشق اظهار داشت: سوریه با همکاری ایران توانست به برکت خون شهیدان عزیزمان حلقه دشمنی و توطئه را از میان بردارد و خنثی کند.

وی با یادآوری اینکه اگر همکاری دوستان ایرانی نبود سوریه به تنهایی نمی توانست هرگز به پیروزی علیه تروریسم دست پیدا کند، گفت : روابط دوجانبه ایران و سوریه به صورت متمرکز و گسترده برقرار است و هر دو کشور از تجارب یکدیگر استفاده می کنند.

سپهبد ایوب تصریح کرد: پیروزی های بدست آمده در سوریه سبب نگرانی دشمنان و در راس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه شده است.

وی با تاکید بر اینکه روابط میان سوریه و ایران محکم و استوار است و به هیچ کشوری اجازه نخواهیم داد خدشه ای به آن وارد کنند؛ افزود: جمهوری اسلامی ایران از سطح بالایی از قدرت برخوردار است و به هیچ وجه جایگاه رفیع و ارزنده این کشور را با اشغالگران، جنگ طلبان و غارتگران مقایسه نخواهیم کرد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با تشکر از دعوت رسمی وزیر دفاع سوریه، گفت: امروز روابط دو کشور از مرزهای متعارف و مرسوم عبور کرده و به روابط راهبردی رسیده است.

سرتیپ امیر حاتمی نیز ضمن اعلام تبریک ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران به ملت و دولت سوریه به خاطر پیروزی های بزرگ اخیر علیه تروریسم تاکید کرد، ایران تا آخر بر اصول خود در کنار ملت و دولت سوریه ایستاده است.

وی تصریح کرد: جبهه مقاومت در حدود هشت سال جنگ در کنار ملت سوریه بوده و این امر سبب شد تا بر تروریسم پیروز شویم و ثبات و امنیت را در منطقه و حتی جهان حفظ کنیم.

وی اضافه کرد: آزاد سازی سرزمین سوریه از وجود تروریسم موجب ثبات کامل امنیت منطقه خواهد شد و بهانه ها را برای مداخله بیگانگان از میان بر می دارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی افزود: ایران برای حفظ تمامیت ارضی سوریه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد زیرا امنیت در این کشور به ثبات منطقه کمک می کند.

امیر حاتمی اظهار کرد: کشورهای فرا منطقه ای در صدد دامن زدن به تفرقه و بی ثباتی سوریه هستند و جمهوری اسلامی برای ثبات در این کشور از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) برای انجام سفری دو روزه وارد دمشق پایتخت سوریه شد.

امیر حاتمی در بدو ورود در فرودگاه بین المللی دمشق مورد استقبال مقامات وزارت دفاع سوریه، سردار علی نژاد وابسته نظامی و جواد ترکابادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه قرار گرفت.

شماری دیگر از مقام های کشوری و لشکری جمهوری اسلامی ایران و سوریه با حضور در فرودگاه بین المللی دمشق از سرتیپ حاتمی استقبال کردند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران امروز نیز با استقبال رسمی از سوی همتای سوری اش قرار است با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیدار و گفت و گو کند.

مصطفی کواکبیان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی از مقام های لشکری در این سفر امیر حاتمی را همراهی می کنند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها