موضع ثابت حوثی‌ها درباره شورای همکاری

موضع ثابت حوثی‌ها درباره شورای همکاری
جمعه 31 شهريور 1391 - 18:57

عضو دفتر سياسي جنبش حوثي هاي يمن تأکيد کرد، اين جنبش همچنان با طرح شوراي همکاري و هرگونه دخالت خارجي در گفت و گوهاي ملي مخالف است.

"ضیف الله الشامی" روز جمعه در مصاحبه با شبکه العالم اظهار داشت: انقلاب ملت یمن به هدف سرنگونی رژیمی فاسد و گسترده آغاز شد که فقط محدود به "عبدالله صالح" دیکتاتور مخلوع و فرزندان و نزدیکانش نیست.

وی افزود: برخی احزاب و گروه های سیاسی با رژیم فاسد عبدالله صالح در ظلم و جنایت شریک بوده، و به قتل مردم و غارت دارایی‌های ملت و تخریب کشور دست زده اند.

الشامی ادامه داد: تظاهرات امروز مردم صعده برای اعلام وفاداری به پیامبر اسلام (ص)، و اعتراض به توهین‌های مکرر آمریکا به ایشان و رژیم هایی برگزار شد، که به جای عذرخواهی از پیامبر خدا، از آمریکا عذرخواهی و طلب بخشش می کنند.

الشامی تأکید کرد: انقلاب یمن، حرکتی مشارکتی است که باید با یاری همگان و به دور از تعصب و منفعت طلبی‌های حزبی، بر اساس دیدگاه های مشترک و متحد ادامه یابد.

وی خاطرنشان کرد: حوثی ها همچنان با طرح شورای همکاری مخالفند، ولی از گفت و گوی ملی با مشارکت همگان، و طبق اصول ملی حمایت می کند.

الشامی اظهار داشت: این گفت و گو نباید با توصیه های تحمیلی از خارج برگزار شود.

الشامی گفت: جلسه اخیر گفت و گوی ملی را به دلیل شرکت سفیر آمریکا تحریم کردیم؛ این موضع حوثی ها است و ما مخالف هرگونه دخالت خارجی در این گفت و گوها هستیم.

 

9/21- 15:52- tok



پربیننده ترین خبرها