یک خبر چند خط تحلیل؛

چرا وزیر اقتصاد ایران ترند کشورهای عربی شد؟

يکشنبه 4 شهريور 1397 - 16:53

العالم _ ایران / سیاسی

خبر:

  • امروز وزیر اقتصاد که توسط مجلس  برکنار شد با عبارت "وزير الاقتصاد" ترند جهانی شد.


تحلیل:

  • ترند شدن "وزیرالاقتصاد" نشان دهنده این است که سعودی ها و متحدانشان که در تمامی عرصه ها مقابل ایران به اهدافشان نرسیده اند از همین رو به شدت به جنگ اقتصادی علیه جمهوری اسلامی دل بسته اند. آنها که  نه با خدعه های ترامپ و پامپئو  و تحریم های امرکایی و نه با اجیر کردن پیاده نظام هایی چون ممنافقین برای ایجاد آشوب در ایران -همانگونه که بن سلمان وعده اش را  داده بود - به اهداف خود نرسیدن حالا با ترند کردن عبارت وزیر الاقتصاد سعی دارند اینگونه القا نمایند که استیضاح وزیر اقتصاد در ایران یک موفقیت برای انها بوده - موفقیتی که البته فقط در حد ترند شدن  و آن هم به خاطر نفوذ آل سعود و  سهامشان در توییتر است.
     
  •  نکته دیگر که به سعودی ها باید یادآور شد این است که این اتفاقی که امروز طی یک روند دموکراتیک و پارلمانی و مردم محور رخ داد برای مردم عربستان چیزی شبیه  رویا خواهد بود و البته گنجیدنش در مخیله  انها دشوار است.
     
  • مجلس شورای اسلامی ریشه اصلی مشکلات اقتصادی کشور را در تحریم های آمریکا علیه کشور نمی داند بلکه در تقویت تیم اقتصادی کشور می داند از همین رو نمایندگان مجلس امروز تصمیم به برکناری مهم ترین رکن اقتصادی کابینه گرفتند.

پربیننده ترین خبرها