تغییر سیاست‌های آمریکا در قبال آوارگان فلسطینی/ قطع حمایت مالی از آنروا

تغییر سیاست‌های آمریکا در قبال آوارگان فلسطینی/ قطع حمایت مالی از آنروا
يکشنبه 4 شهريور 1397 - 18:23

تلویزیون رژیم صهیونیستی ادعا کرد طی گزارشی که اول ماه سپتامبر منتشر می‌شود، دولت آمریکا ضمن اعلام قطع حمایت مالی از آنروا، سیاست‌هایش در قبال آوارگان فلسطینی را تغییر خواهد داد.

العالم - فلسطین اشغالی

دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» قصد دارد به زودی تغییرهایی را در سیاست‌های مرتبط با مسئله آوارگان فلسطین و آژانس امداد و اقدام سازمان ملل (UNRWA) اعلام کند.

شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی در مدعی شد که دولت آمریکا در گزارشی که قرار است ابتدای ماه میلادی سپتامبر منتشر شود، تعداد آوارگان فلسطینی را نیم میلیون نفر به رسمیت بشناسد، چیزی که حدود یک دهم رقم اعلام شده از سوی سازمان ملل است.

دولت ترامپ همچنین اعلام خواهد کرد که تعریف آنروا از عبارت «آواره فلسطینی» را دیگر قبول نخواهد داشت، تعریفی که می‌گوید آوارگی فلسطینیان نسل به نسل انتقال می‌یابد.

به نوشته روزنامه «هاآرتص» این گزارش همچنین خواهد گفت که آمریکا حمایت‌های مالی از دفتر آنروا در کرانه باختری را تعلیق می‌کند و از رژیم صهیونیستی می‌خواهد که فعالیت‌های آن را محدود کند. آمریکا در حال حاضر بیش از 360 میلیون دلار به آنروا کمک می‌کند.

یک مقام ارشد دولت آمریکا در گفت‌وگو با هاآرتص مدعی شد که روش آنروا باعث وخیم‌تر شدن بحران فلسطینیان شده و باید تغییر کند.

این در حالی است که بامداد شنبه دولت ترامپ اعلام کرده بود 200 میلیون دلار از بودجه اختصاص داده شده از سوی کنگره برای آوارگان فلسطینی را کاهش داده و برای مصارف دیگر هزینه خواهد کرد.

دولت آمریکا دی‌ماه سال گذشته هم بیش از نیمی از کمک ۱۲۵ میلیون دلاری خود به آژانس ویژه سازمان ملل متحد برای کمک به آوارگان فلسطینی را متوقف کرده بود.

این اقدامات، بخشی از سیاست‌های «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای تحت فشار قرار دادن فلسطینی‌ها جهت موافقت با طرح موسوم به «معامله قرن» محسوب می‌شود. 

 وی همچنین فروردین‌ماه سال جاری طرحی که خواستار کاهش کمک سالانه آمریکا به تشکیلات خودگردان فلسطین بود را امضا و آن را به قانون تبدیل کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها