سیدحسن نصرالله:

صهیونیست ها در بحران واقعی به سر می برند/ جنگنده های آمریکایی به داعشی ها کمک می کردند/ غرب آماده نمایش شیمیایی برای حمله به کشور سوریه می شود

صهیونیست ها در بحران واقعی به سر می برند/ جنگنده های آمریکایی به داعشی ها کمک می کردند/ غرب آماده نمایش شیمیایی برای حمله به کشور سوریه می شود
يکشنبه 4 شهريور 1397 - 19:11

دبیرکل حزب الله لبنان امروز به مناسبت سالگرد «آزادسازی دوم» و آزادسازی منطقه «جرود عرسال» از چنگ تروریست‌های جبهه النصره سخنرانی کرد.

العالم _ لبنان

"سیدحسن نصرالله" دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم سالگرد «آزادسازی دوم» با بیان اینکه جشن آزادسازی دوم، عید ملت، ارتش و مقاومت ماست، اظهارداشت: این مناسبت، عید دیگری برای آزادی و پیروزی است که معادله طلایی آن را ارتش، مردم و مقاومت بنا کردند.

وی با اشاره به اتفاقات 7 ساله گذاشته در منطقه تصریح کرد: آنچه که در منطقه ما در این بیش از 7 سال روی داد بسیار خطرناک و هولناک بود.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: اگر گروه‌های تروریستی تکفیری مانند داعش و جبهه النصره در سوریه و عراق پیروز می‌شدند، سرنوشت خود کشورهای عربی حوزه خلیج فارس چه می‌شد؟

سیدحسن نصرالله تاکید کرد: برخی‌ها به داعش و جبهه النصره دل خوش کرده بودند اما آنها باید بدانند همین گروه‌های تروریستی تکفیری، خونشان را مباح اعلام کرد.

وی پایه اصلی نبردها را نیروی جوانی و جوانان دانست و بیان داشت: اگر بخواهیم امروز تصمیم به شرکت در هر عملیاتی در سوریه اتخاذ کنیم مشاهده خواهیم کرد که جوانان ما در صحنه هستند زیرا پایه اصلی نبردها جوانان هستند.

دبیرکل حزب الله در تمجید از نیروهای جوان مقاومت گفت: این نسلی است که آگاهی، بصیرت و آمادگی برای جنگ را دارند. اگر ما امروز بخواهیم در هر گونه عملیاتی در سوریه شرکت کنیم، کافی است به جوانان اشاره کنیم.

سیدحسن نصرالله تاکید کرد: اهالی منطقه و مقاومت در زمان حمله تروریست ها با سرعت اقدام به اتخاذ تصمیم برای مقاومت در برابر گروه های تکفیری گرفتند.  

وی یادآور شد: صهیونیست ها اکنون به دلیل نیروی انسانی و ناتوانی نسبت به جذب جوانان در بحران واقعی به سر می برد.  

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: ارتش صهیونیستی توانمندی اش را افزایش داده است اما از 2006 تا الان نتوانسته روحیه شکست در سربازانش را تغییر دهد

سیدحسن نصرالله با اشاره به اینکه بیماری های روانی در سربازان ارتش صهیونیستی افزایش یافته است، تصریح کرد: این موضع شاخص خطرناکی برای صهیونیست ها است زیرا سال گذشته 44 هزار سرباز صهیونیست به روانپزشک مراجعه کردند.

وی ادامه داد: هفت سال است که می جنگیم و مردم ما احساس خستگی نکردند بلکه بیشتر از گذشته از ما حمایت و ما را تایید کردند.  

دبیرکل حزب الله افزود: تا وقتی مردم ما خواستار آزادی و حاکمیت هستند جایی برای اشغالگران در لبنان نیست. 

سیدحسن نصرالله تاکید کرد: آزادی دوم در بقاع و آزادی اول در جنوب نشان داد که جایی برای اشغالگران در لبنان نیست.

وی اعلام کرد که آمریکا مانع ورود ارتش لبنان برای مشارکت در جنگ علیه داعش در جرود عرسال شد و ارتش این کشور را تهدید کرده بود در صورت مشارکت در هرگونه جنگی علیه داعش، کمک‌های مالی به آن را قطع خواهد کرد.

سیدحسن نصرالله اعلام کرد: کسانی که داعش را در سوریه شکست داد، کسانی هستند که با آن مبارزه کردند، نه آمریکایی‌ها.

دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد: هر بار که داعش در منطقه‌ای در سوریه محاصره می‌شد، بلافاصله جنگنده‌های آمریکایی برای نجات داعشی‌ها اقدام می‌کردند.

وی افزود: چگونه می توان به آمریکایی اتکا کرد که نفاق در بین جوامع ایجاد کرده اند و قدس را از گفت و گوها حذف کرده است.   

سید حسن نصرالله با بیان اینکه اتاق عملیات «الموک» اردن، گروه‌های تروریستی را در جنوب سوریه هدایت می‌کرد، گفت: عقب‌نشینی اتاق الموک از حمایت از گروه‌های تروریستی در جنوب سوریه، بزرگترین درس درباره تکیه نکردن به آمریکا است.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: گروه‌های تروریستی مستقر در درعا، السویدا و قنیطره از اتاق الموک اردن با حمایت آمریکا و اسرائیل هدایت می‌شدند.

سیدحسن نصرالله گفت: آمریکایی ها از طریق نمایش شیمیایی برای حمله به کشور سوریه آماده می شوند از همین رو اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که مقدماتی درباره حملات شیمیایی دروغین در سوریه با هدف حمله به این کشور و حمایت از تروریست‌ها فراهم شده است.

دبیرکل حزب الله لبنان بیان داشت: غرب مقدمات مربوط به سناریوی شیمیایی برای حمله به سوریه را فراهم می‌کند، اما در برابر جنایت‌های ائتلاف سعودی علیه کودکان یمنی سکوت می‌کند.

سیدحسن نصرالله در بخشی دیگر از سخنانش به مسایل داخلی لبنان اشاره کرد و گفت: برخی‌ها با هدف تخریب چهره حزب الله می‌خواهند آن را مسئول همه مشکلات کشور جلوه دهند، این در حالی است که گروه مقاومت لبنان بزرگترین حزب است، اما کمترین مشارکت را در عرصه سیاسی دارد.

وی تصریح کرد: کسانی که می گویند عون مجری سیاست حزب الله است، سخنش نادرست می باشد

دبیرکل حزب الله گفت: هدف از آنچه که اکنون علیه لبنان شایعه می‌شود، این است که حزب الله مسئول مشکلات لبنان در همه سطوح معرفی شود.

وی گفت: برای تشکیل دولت جدید لبنان باید گفت‌وگوی داخلی بین احزاب سیاسی صورت بگیرد، اما زمان زیادی نداریم. 

سیدحسن نصرالله گفت: برخی‌ها از طریق شبکه‌های اجتماعی می‌خواهند چهره حزب الله را تخریب کنند. هر کسی که سندی درباره فساد دارد، آن را به دفاتر معروف دبیرکل حزب الله در لبنان بفرستد.

دبیرکل حزب الله در ادامه گفت: آمریکایی ها و اسراییلی ها به این نتیجه رسیدند که جنگ با حزب الله بی فایده است، لذا به جنگ غیر مستقیم روی می‌آورند و دشمنان ما به این نتیجه رسیدند که راه حل، سرنگون کردن حزب الله تخریب این گروه در لبنان است و مخدوش کردن وجهه حزب الله برای دور کردن مردم از حزب الله است.

سیدحسن نصرالله با بیان اینکه آمریکایی ها و اسراییلی ها تصور می کنند که فشار مالی راه حل مقابله با حزب الله است تاکید کرد: جوانان حزب الله، باایمان و حسینی هستند و مانند مزدوران آمریکایی یا اسراییلی نیستند

وی همچنین به مساله بازگشت آوارگان سوری اشاره کرد و گفت: مصلحت لبنان در بازگشت شرافتمندانه و امن آوارگان است.

نصرالله گفت: برخی از محافل ۱۴ مارس می‌گویند که علت حقیقی تاخیر در تشکیل دولت جدید لبنان، این است که دادگاه بین المللی در ماه سپتامبر می‌خواهد حکمی را صادر کند، این در حالی است که دادگاه بین المللی لاهه ارتباطی به ما ارتباطی ندارد و حکمی که صادر می‌شود هیچ ارزشی ندارد، حال آن حکم می‌خواهد درباره محکومیت باشد یا تبرئه.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: به کسانی که به دادگاه بین المللی لاهه (درباره ترور رفیق حریری) مراجعه می‌کنند، می‌گوییم که «با آتش بازی نکنید.»

سیدحسن نصرالله تاکید کرد دادگاه ویژه برای لبنان برای ما ارزشی ندارد، چه بخواهد حزب‌الله را محکوم کند و چه آن را تبرئه کند.

وی ضمن رد شایعاتی درباره درگیری و تنش بین حزب الله و جنبش امل گفت: حفاظت از ائتلاف عمیق بین حزب الله و جنبش امل و همه احزاب سیاسی که به محور مقاومت ایمان دارند، واکنشی سخت به تحریم‌های آمریکا است.

پربیننده ترین خبرها