تأکید غریب‌‌آبادی بر ضرورت همکاری بین‌المللی در مبارزه با مواد مخدر

تأکید غریب‌‌آبادی بر ضرورت همکاری بین‌المللی در مبارزه با مواد مخدر
يکشنبه 4 شهريور 1397 - 20:09

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در دیدار با رئیس کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل بر ضرورت همکاری بین المللی در مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد.

العالم - اروپا

«کاظم غریب‌آبادی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، با خانم «آلیسیا بوئنروستو ماسیو» رئیس کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل متحد و سفیر و نماینده دائم مکزیک در وین، دیدار و گفت‌وگو کرد.

طرفین در این دیدار، پیرامون مباحث مربوط به چگونگی شکل دهی به نظام آینده بین‌المللی حاکم بر معضل مواد مخدر پس از سال 2019، به رایزنی پرداختند.

غریب‌آبادی با اشاره به وضعیت ویژه جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران که در همسایگی بزرگترین تولید کننده مواد مخدر جهان قرار دارد و تبعات منفی متعدد ناشی از آن چه در عرصه داخل و چه برای کشورهای مقصد، خواهان توجه جدی به مواضع اصولی کشورهایی شد که در خط اول مبارزه با مواد مخدر قرار دارند.

وی با اشاره به این که چنین وضعیتی در مقایسه با کشورهای دیگری که کیلومترها از کشورهای مبدا مواد مخدر فاصله داشته و این موضوع معضل چندانی برای آنها محسوب نمی‌شود، بسیار متفاوت است، افزود: ایران هزینه‌های بسیار مالی و انسانی برای مبارزه با موادمخدر تاکنون پرداخته که بخش عمده آن برای جلوگیری از ترانزیت این مواد به کشورهای دیگر است.

نماینده دائم کشورمان تاکید کرد: ضمن اینکه پیشگیری و درمان دو ستون عمده سیاست ایران در مقابله با مواد مخدر هستند، اما مبارزه همچنان ستون اصلی را تشکیل می‌دهد و از این رو، با هر اقدامی در جهت تضعیف اصل مبارزه در اسناد بین‌المللی مربوطه، مخالفت جدی و اصولی دارد.

غریب‌آبادی ضمن تأکید بر ضرورت همکاری بین‌المللی در امر مبارزه با مواد مخدر، عنوان کرد که هرگونه رهیافتی درخصوص چگونگی برخورد با معضل مواد مخدر باید متعادل و جامع باشد.

سفیر و نماینده دائم مکزیک و رئیس کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل متحد نیز در این دیدار گفت که وضعیت ایران را کاملاً درک می‌کند، چرا که مکزیک نیز در همسایگی یکی دیگر از تولیدکنندگان بزرگ مواد مخدر قرار داشته و از وضعیت مشابهی رنج می‌برد.

وی در عین حال خاطرنشان کرد که دولت متبوعش اخیراً به این نتیجه رسیده که باید رهیافت خود در مقابله با معضل مواد مخدر را از مبارزه با عرضه، به کنترل تقاضا تغییر دهد و فکر می‌کند بتواند از این طریق، این معضل را بهتر مدیریت کند.

خانم ماسیو همچنین بر ضرورت اتخاذ یک رهیافت جامع در خصوص معضل موادمخدر که نگرانی‌های کشورهای مختلف را دربر داشته باشد، در سیاست‌های آتی بین‌المللی، تاکید کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها