امارات به تکفیری‌های لیبی سلاح می‌دهد

امارات به تکفیری‌های لیبی سلاح می‌دهد
دوشنبه 5 شهريور 1397 - 03:27

تارنمای «تونس الان» در گزارشی در خصوص دخالت های امارات در لیبی نوشت، این کشور به گروه های تندرو و تکفیری کمک تسلیحاتی و مالی می کند و درصدد در دست گرفتن کنترل برخی مناطق این کشور است.

العالم - آفریقا

این تارنمای تونسی روز یکشنبه به نقل از منابع لیبیایی نوشت، امارات به سلفی های تندرو در لیبی به ویژه در مناطق نزدیک به مرزهای تونس و در «صبراته» کمک مالی و تسلیحاتی می کند و سعی دارد آن ها را به سمت الجزایر سوق دهد و در این کشور آشوب به پا کند.
تونس الان در ادامه نوشت، گردان «الوادی » ابتدا در شرق لیبی فعال بود و با نیروهای ژنرال «خلیفه حفتر » فرمانده ارتش که مورد حمایت امارات است، همکاری می کرد و پس از مدتی شروع به تقویت خود کرد و اکنون شمار زیادی از جنگجویان خارجی نیز به این گروه پیوسته اند که آن ها نیز همانند داعش مخالفان خود را تکفیر می کنند و می گویند با آ ها باید جنگید.
این تارنما در ادامه نوشت، گروه های تکفیری که مدخلی نیز نامیده می شوند، برنامه هایی در آینده برای تونس ،الجزایر و غرب لیبی دارند و حضور جنگجویان خارجی میان آن ها و همچنین فعالیت آنان در نزدیکی مرزها نیز گواه این امر است و اکنون تجربه داعش با کمک تسلیحاتی و برنامه ریزی امارات در لیبی، در حال پیاده شدن است.
«
غسان سلامه» نماینده سازمان ملل برای حل بحران لیبی بارها در خصوص دخالت خارجی در لیبی هشدار داده و تاکید کرده است این دخالت ها مانع رسیدن گروه های لیبیایی به توافق و در نهایت ایجاد ثبات در این کشور می شود.
رسانه های منطقه، فرانسه و ایتالیا و همچنین امارات و مصر را مهم ترین بازیگران خارجی در لیبی می دانند و می گویند هر یک از این کشورها منافعی در لیبی دارند و از گروه های خاصی حمایت می کنند.
پیش از این اخباری مبنی بر اینکه امارات از ژنرال حفتر حمایت می کند و پایگاهی هوایی در این کشور ایجاد کرده است، منتشر شده بود.
تارنمای تخصصی نظامی 'IHS Jane' چندی پیش از اقدام امارات به تأسیس یک پایگاه هوایی در نزدیک شهر 'المرج' در شرق لیبی خبر داد که هواپیماهای تهاجمی سبک و پهپاد در آن به پرواز درمی آید .
تارنمای الجزیره نیز چندی پیش گزارشی در خصوص نقش منفی امارات در لیبی و دخالت نظامی در این کشور منتشر کرد
اکنون دو دولت شامل دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی است و دولت «طبرق» در شرق لیبی به ریاست «عبدالله الثنی» که از ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای مسلح این کشور حمایت می کند؛ در این کشور وجود دارد
پارلمان لیبی نیز از دولت مستقر در شرق لیبی حمایت می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها