یونیسف و سازمان جهانی بهداشت:

نیمی از مدارس جهان به آب آشامیدنی سالم و سرویس بهداشتی دسترسی ندارند

نیمی از مدارس جهان به آب آشامیدنی سالم و سرویس بهداشتی دسترسی ندارند
دوشنبه 5 شهريور 1397 - 07:56

حدود 900 میلیون کودک مجبورند در اثنای آموزششان با معضلاتی نظیر فقدان امکانات اساسی در حوزه بهداشت دست و پنجه نرم کنند.

العالم _ آمریکا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، بنا بر اعلام گروهی از کارشناسان صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) و سازمان جهانی بهداشت، حدود نیمی از مدارس جهان به آب آشامیدنی سالم، سرویس بهداشتی و امکانات مناسب برای شستن دست‌ها دسترسی ندارند و این امر میلیون‌ها کودک را در معرض ابتلا به بیماری‌های مختلف قرار می‌دهد.

حدود 900 میلیون کودک مجبورند در اثنای آموزششان با معضلاتی نظیر فقدان امکانات اساسی در حوزه بهداشت دست و پنجه نرم کنند و این وضع سلامت آن‌ها را به مخاطره می‌اندازد و گروهی را از حضور در مدرسه محروم می‌کند.

دکتر "ریک جانستون،" پژوهشگر ارشد سازمان جهانی بهداشت در این خصوص می‌گوید: «شما نمی‌توانید بدون در اختیار داشتن این امکانات اساسی، یک محیط آموزشی با‌کیفیت داشته باشید. کودکان ممکن است به دلیل نبود سرویس بهداشتی به مدرسه نیایند و اگر نتوانند در مدرسه از این امکان استفاده کنند و یا اگر قادر نباشند تشنگی خود را به خوبی برطرف کنند، بهترین عملکردشان را به نمایش نخواهند گذاشت.»

بر مبنای اهداف توسعه پایدار سازمان ملل، رهبران کشورهای مختلف متعهد شده اند تا سال 2030 آب آشامیدنی سالم و زیرساخت‌های بهداشتی را برای تمامی کودکان فراهم و از دستیابی همه کودکان به آموزشی کامل اطمینان حاصل کنند.

بر اساس این گزارش، فقدان آب آشامیدنی و امکانات بهداشتی می‌تواند تشنگی، بیماری و حتی مرگ را به همراه داشته باشد. اما بسیاری از کودکان وادار می‌شوند در این شرایط و با به مخاطره انداختن سلامت خود به مدرسه بروند. همچنین حدود یک‌سوم از مدارس ابتدایی و متوسطه جهان به ذخایر آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند که بر حدود 570 میلیون کودک تأثیرگذار است. مدارس واقع در صحرای آفریقا و آسیای شرقی و جنوب‌شرقی نامناسب‌ترین امکانات را در حوزه‌های آب آشامیدنی سالم و سرویس بهداشتی در اختیار دارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها