بر اساس نتایج یک نظرسنجی؛

 آمریکایی‌ها از سیاست تجاری ترامپ حمایت نمی‌کنند

 آمریکایی‌ها از سیاست تجاری ترامپ حمایت نمی‌کنند
دوشنبه 5 شهريور 1397 - 11:11

نتایج تازه ترین نظرسنجی نشان می‌دهد که کمی بیش از نیمی از آمریکایی‌ها انتظار دارند که تعرفه‌های دولت ترامپ کمک چندانی به اقتصاد ایالات متحده کند.

العالم-آمریکا

به گزارش آسوشیتدپرس، در شرایطی که انتخابات میان دوره‌ای آمریکا نزدیک می شود، نتایج نظرسنجی انجام شده توسط مرکز تحقیق امور عمومی خبرگزاری آسوشیتدپرس حاکی است که کمی بیش از 50 درصد آمریکایی ها انتظار دارند که تعرفه های دولت ترامپ به اقتصاد این کشور کمک کند.

بر اساس این گزارش نارضایتی آمریکایی ها از سیاست های تجاری ترامپ موجب نخواهد شد تا اکثر جمهوریخواهان دست از حمایت خود از سیاست های تجاری رئیس جمهور آمریکا در انتخابات میان دوره‌ای بردارند. اکثر آمریکایی ها در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که مالیات بر واردات موجب افزایش اشتغال یا دستمزدها در آمریکا خواهد شد.

این نظرسنجی افزود: 35 درصد آمریکایی ها تصور می کنند که تعرفه ها به ضرر اوضاع مالی و اقتصادی آنها خواهد بود و تنها 19 درصد انتظار دارند که تعرفه ها موجب بهبود شرایط اقتصادی و مالی آنها شود. 40 درصد آمریکایی ها اعلام کرده‌اند که تعرفه ها به اقتصاد این کشور کمک خواهد کرد و 44 درصد بر این باورند که تعرفه های دولت ترامپ به ضرر اقتصاد خواهد بود.

حدود 40 درصد آمریکایی ها اعلام کرده‌اند که سیاست تعرفه ای دولت موجب افزایش اشتغال خواهد شد و 30 درصد نیز گفته‌اند که این سیاست ها موجب خواهد شد تا دستمزدها افزایش پیدا کند. بیش از 72 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی تاکید کرده اند که افزایش تعرفه واردات موجب رشد قیمت کالاها خواهد شد.

در شرایطی که دولت ترامپ 1500 میلیارد دلار از مالیات ها را طی ده سال آینده کاهش می دهد، 45 درصد آمریکایی ها با این تصمیم موافقت کرده و بیش از 54 درصد با کاهش مالیات ها مخالفت کرده‌اند.

این نظرسنجی نشان می دهد که بیش از 60 درصد آمریکایی ها با روش مذاکراتی دولت واشنگتن با شرکای تجاری این کشور مخالف هستند. البته بیش از 75 درصد جمهوریخواهان از تاکتیک مذاکرات تجاری آمریکا با چین و اتحادیه اروپا حمایت کرده‌اند ولی این رقم در بین مستقل ها به کمتر از 36 درصد و دموکرات ها تنها به 10 درصد رسیده است.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها