دریادار تنگسیری:

اشراف کاملی بر خلیج‌فارس و تنگه هرمز داریم/ حضور دشمن در منطقه برای فروش سلاح است

اشراف کاملی بر خلیج‌فارس و تنگه هرمز داریم/ حضور دشمن در منطقه برای فروش سلاح است
دوشنبه 5 شهريور 1397 - 12:37

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: طول عمر جمهوری اسلامی نشان داده به هیچ کشوری حمله نکرده و این ترفند دشمن برای حضور در منطقه و فروش سلاح است و حضور این‌ها در منطقه مخل امنیت است.

العالم _ ایران / سیاسی

دریادار علیرضا تنگسیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در خلیج‌فارس نیروی دریایی سپاه و در دریای عمان نیروی دریایی ارتش آمادگی دفاع از آب‌های نیلگون خلیج‌فارس و دریای عمان را داریم. در خلیج فارس بیش از گذشته این آمادگی وجود دارد و این آمادگی شامل اشراف اطلاعاتی بر دشمن و رصد حضور فیزیکی دشمن است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران بیان کرد: در تنگه هرمز حضور و ورود ناوها طبق قانونی که برای آب‌ها و تنگه‌های ساحلی کشور دارای آن تنگه، وجود دارد، «کنترل باند» را صورت می‌دهیم و تمامی ناوها و شناورهای نظامی و غیرنظامی کنترل می‌شود و اشراف کاملی بر خلیج فارس وجود دارد و حضور ما در منطقه، فیزیکی و دائمی و شب و روز است.

دریادار تنگسیری عنوان کرد: در خلیج فارس هیچ مشکلی که دشمن بتواند ایجاد کند نداریم؛ در واقع اکنون به‌صورت کامل حضوری دائمی داریم؛ سیادت دریایی را کامل داریم و از منافع جمهوری اسلامی در خلیج فارس و تنگه هرمز دفاع می‌کنیم و پیامی برای همسایه‌های مسلمان خود داریم که بارها عنوان کردیم دست برادری را به سمت شما دراز می‌کنیم و اعتقاد داریم خلیج فارس خانه ماست و می‌توانیم امنیت خلیج فارس را تامین کنیم و نیازی به حضور بیگانگانی مثل آمریکا و کشورهایی که خانه‌شان اینجا نیست، وجود ندارد.

وی بیان کرد: می‌دانید خلیج فارس 250 هزار کیلومتر مربع و یک خلیج بسته است و یک ناو اتمی که به منطقه می‌آورند مشکلاتی را برای منطقه ایجاد می‌کند و حضور این‌ها در منطقه مشکلات زیست‌محیطی صورت می‌دهد؛ آن‌ها در خلیج‌ها و خانه خود این کارها را نمی‌کنند و این ها را به خلیج‌فارس می‌آورند و می‌توانند مشکلاتی برای ما و همسایگان‌مان ایجاد کنند؛ اما خلیج‌فارس خانه ماست و قادر هستیم امنیت را در خلیج‌فارس و آب‌های مشترکی که با کشورهای مسلمان همسایه داریم، ایجاد کنیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: طول عمر جمهوری اسلامی نشان داده به هیچ کشوری حمله نکرده و این ترفند دشمن برای حضور در منطقه و فروش سلاح است و حضور این‌ها در منطقه مخل امنیت است و هیچ امنیتی را در بر ندارد.

پربیننده ترین خبرها