رئیس‌جمهور مستعفی یمن: با آمریکا هماهنگی و همکاری می‌کنیم

رئیس‌جمهور مستعفی یمن: با آمریکا هماهنگی و همکاری می‌کنیم
دوشنبه 5 شهريور 1397 - 13:25

رئیس‌جمهور مستعفی یمن، با تکرار ادعای دخالت ایران در امور یمن، گفت که با آمریکا برای آنچه آن را «مقابله با ایران» و «تروریسم» خواند، هماهنگ است و همکاری می‌کند.

العالم-یمن

«عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن، یکشنبه‌شب (26 آگوست) میزبان «متیو تولر» سفیر آمریکا در یمن بود و با وی درباره برخی مسائل مشترک و مهم برای دو کشور گفت‌وگو کرد.

به نوشته پایگاه خبری روزنامه اماراتی «البیان»، وی در این دیدار از تلاش‌های آمریکا در حمایت از یمن و دولت خودش و نیز هماهنگی و همکاری واشنگتن برای مقابله با چالش‌ها و خطرات فراروی یمن و منطقه از طریق مبارزه با تروریسم تقدیر کرد.

عبد ربه منصور هادی که قبل از فرار به عربستان در ژانویه سال 2015 از ریاست جمهوری استعفا کرد، در ادامه مدعی دخالت ایران در امور یمن و تخریب کشورش از سوی انصارالله شد و از آمریکا برای مقابله با این دخالت‌ها و نیز انصارالله که موشک‌های خود را به سوی عربستان شلیک می‌کند، قدردانی کرد.

عربستان سعودی که از ششم فروردین سال 1394 (مارس 2015) جنگ علیه یمن را با کمک آمریکا آغاز کرده، مدعی است که به درخواست دولت عبدربه منصور هادی، در حال جنگ با یمن است.

هادی در ادامه به تاکیدش بر صلح مبتنی بر اصول مشخص مطرح در «طرح ابتکاری» اعضای شورای همکاری خلیج فارس، دستاوردهای گفت‌وگوی ملی و قطعنامه‌های بین‌المللی از جمله قطعنامه 2216 سازمان ملل، اشاره کرد.

سفیر آمریکا در یمن نیز به سطح بالای همکاری و هماهنگی میان دو کشور اشاره کرد و گفت که این مسئله به نفع امنیت و ثبات یمن و منطقه است و ابراز امیدواری کرد که گفت‌وگوی صلح که قرار است در ژنو برگزار شود، راه را برای تحقق صلحی که شایسته ملت یمن است، باز کند.

عربستان سعودی در ۲۵ مارس ۲۰۱۵ میلادی (۶ فروردین ۱۳۹۴) با هماهنگی آمریکا و رژیم صهیونیستی، حمله به یمن را در راس یک ائتلاف متشکل از چند همپیمان عربی‌ در منطقه‌، آغاز کرد و بهانه آغاز این تجاوز را، بازگرداندن هادی به قدرت به عنوان رئیس‌جمهور قانونی این کشور اعلام کرد اما اکنون با گذشت نزدیک به دهار سال، هنوز موفق نشده است، به هدفش دست یابد.

حکومت سعودی در این نبرد تلاش کرد با هدف قرار دادن غیرنظامیان، زیرساخت های اقتصادی، مراکز مهم تجاری، بیمارستان ها، مدارس و انبارهای آذوقه غذا مردم، رهبران انصارالله و مقامات ارتش را وادار به تسلیم کند اما آنها هر روز مصمم‌تر از روز پیش به مقاومت پرداختند و پاسخ‌های آنها به تداوم تجاوزات ائتلاف سعودی، برای همه غافلگیر کننده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها