دلیل ترس امارات از اخوان المسلمین

دلیل ترس امارات از اخوان المسلمین
شنبه 1 مهر 1391 - 08:09

العالم، قاهره- يکي از رهبران گروه اخوان المسملين مصر در واکنش به بازداشت اعضاي اخوان المسلمين امارات، گفت: اين گروه در طول 80 سال فعاليت غير نظامي داشته، و در كودتاهاي نظامي و فعاليتهاي خشونت آميز شرکت نکرده است.

"بدر محمد بدر" روز شنبه در گفت وگو با شبكه العالم با اشاره به اقدام دولت امارات در دستگيري 60 عضو اخوان المسلمين به اتهام توطئه براي سرنگون كردن نظام، گفت: اخوان المسلمين سازمانی فکری است که در 70 كشور جهان حضور دارد و چنين اتهاماتی از نظر افكار عمومي محكوم است.

این عضو ارشد اخوان المسلمین با اشاره به اینکه از مدتی پیش زمزمه هایی برای اخراج و بازداشت وابستگان به اخوان المسلمین در امارات به گوش می رسید، گفت؛ بازداشت شهروندان و متهم کردن آنها به مسائل امنیتی نشان دهنده نارضايتي از تحولات انقلابی كشورهاي عربي و نگراني از انتقال انقلاب به امارات است؛ از سوي ديگر ممكن است اين بازداشت ها پيامي به مصر باشد تا به گسترش روابط با امارات اميدوار نباشد.

بدر با اشاره به اتهامات ضاحي خلفان رئيس پليس دبي مبني بر تلاش اخوان المسلمين براي سرنگون كردن نظام هاي حاكم بر كشورهاي عربی حاشيه خليج فارس، گفت: اين اتهامات با هدف اخراج شماري از وابستگان به اخوان است، درحالیکه اخوان المسلمين در جهش اقتصادی كشورهاي عربی حاشيه خليج فارس نقش فراواني داشته است.



پربیننده ترین خبرها