مانع تراشان در زمینه تشکیل دولت لبنان به چه بهانه ای متوسل می شوند؟

مانع تراشان در زمینه تشکیل دولت لبنان به چه بهانه ای متوسل می شوند؟
دوشنبه 5 شهريور 1397 - 13:44

برنامه « قلم رصاص » در شبکه تلویزیونی العالم همه مقالات و تحلیل های رسانه های مکتوب و الکترونیکی عربی و خارجی متمرکز بر بحران تشکیل دولت در لبنان از منظر روابط با سوریه و سیاست داخلی و خارجی محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و بازداشت ها در عربستان رصد و پایش می کند.

العالم- لبنان                   

حسین عبدالله کارشناس مسایل سیاسی درباره هدف از این که روزنامه سعودی « الحیاه » اصطلاح « التعفیش السیاسی » را به کار می برد گفت: اصل این کلمه در واقع اصطلاحی است که مخالفان سوری در آن زمان علیه ارتش سوریه استفاده کردند زمانی که مخالفان ادعا کردند ارتش سوریه و متحدان آن اقدام به چپاول و غارت اثاثیه منازل در مناطقی در سوریه کردند واکنون وقتی می گویند « التعفیش السیاسی » در واقع تلاش می کنند چنین وانمود کنند که تلاش هایی برای اعمال فشار بر گروه هایی در لبنان برای حرکت به سوی عادی سازی روابط با سوریه وجود دارد.

حسین عبدالله افزود آنان زمانی که درباره روابط لبنان و سوریه با این شکل تنش امیز و بحرانی سخن می گویند در واقع می خواهند چنین القا کنند و هدف شان این است که بگویند تعارضی بین لبنان و سوریه وجود دارد در صورتی که این افراد به تاریخ و جغرافیا پشت کرده اند وقتی اینگونه سخن می گویند زیرا روابط لبنان و سوریه ممتاز و دایمی است.

 وی تاکید کرد تعمد ورزیدن به موضوع روابط لبنان و سوریه برای تاخیر در تشکیل دولت در لبنان یک مطالبه سعودی و خارجی است.

از سوی دیگر حسن شقیر نویسنده و کارشناس مسایل سیاسی اعلام کرد زمان استفاده و کاربرد اصطلاح ( التعفیش السیاسی ) در واقع برای تثبیت ادعاهای دشمنان جنبش حزب الله در داخل و خارج از لبنان صورت می گیرد مبنی بر این که حزب الله تلاش می کند از لحاظ سیاسی بر طرف های لبنانی سیطره یابد.

شقیر افزود دشمنان حزب الله در واقع با این که می خواهند مشکل اصلی را لاپوشانی کنند و آن این که خود در مسیر تشکیل دولت مانع تراشی می کنند. البته همه می دانند که مشکل از حزب الله نیست بلکه رقبا و دشمنان سیاسی آن است کسانی که سهم بیشتری می خواهند.

اما درباره موضوع برقراری روابط یا قطع روابط بین سوریه و لبنان باید بگوییم که مانع تراشان همواره و دایما در صدد هدف قرار دادن و ضربه زدن به این روابط هستند و اذعان نمی کنند که چه بخواهند و چه نخواهند چنین رابطه ای بین دو کشور وجود دارد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها