تحرکات تروریست‌های «الترکستانی» در شهرک «کفر زیتا» برای اجرای نمایش حمله شیمیایی

تحرکات تروریست‌های «الترکستانی» در شهرک «کفر زیتا» برای اجرای نمایش حمله شیمیایی
دوشنبه 5 شهريور 1397 - 13:34

درحالی که وزارت دفاع روسیه نسبت به حضور کارشناسان خارجی در ادلب برای سازماندهی حملات شیمیایی به کفر زیتا طی دو روز آینده هشدار داده بود، امروز عناصر تروریستی افراد غیر نظامی را از این شهر بیرون راندند.

العالم _ سوریه

از زمان آغاز جنگ علیه سوریه از هفت سال پیش تا کنون، «نمایش ساختگی» استفاده از سلاح شیمیایی همچنان ادامه دارد و رسانه‌های ضد محور مقاومت نیز بر آتش این ادعای باطل می‌دمند و در تلاشند که با متهم کردن ارتش سوریه به استفاده از چنین سلاحی، برای حمله به این کشور بهانه‌ای به دست آورند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که هدف کشورهای حامی تروریسم از رهگذر اشاعه چنین شایعاتی توسط رسانه‌های وابسته به خود در سالهای گذشته، صرفا حمایت از گروههای تروریستی است؛ به گونه‌ای که هر گاه ارتش سوریه تصمیم پاکسازی یک منطقه را می‌گیرد، این تبلیغات آغاز می‌شود.

این در حالی است که گزارشهای اطلاعاتی حاکی از این مئسله است که نه دولت سوریه، بلکه تروریستها مواد سمی و سلاح شیمایی در اختیار دارند که از رژیم های مخالف سوریه به دست آنان رسیده و چندین بار نیز از آن استفاده کرده‌اند.

همزمان با ارسال تجهیزات نظامی به ادلب و شمال استان حماه توسط ارتش سوریه، حامیان تروریسم بر طبل حمله شیمایی کوبیدند و گروهی از تروریستهای آموزش دیده توسط انگلیس را به این مناطق اعزام کردند.

سانا گزارش داد که وظیفه این تروریست ها، تصویربرداری از حمله‌ موسوم به شیمایی است که با تروریستهای «کلاه سفید» دست به انجام آن خواهند زد؛ تروریستهایی که چندی پیش صدها نفر از آنان از مرزهای جنوبی سوریه و با کمک رژیم صهیونیستی وارد اردن شده و از آنجا به کشورهای اروپایی انتقال یافتند.

«ایگو کوناشینکوف» سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه در همین راستا اعلام کرد که هشت بسته کُلر وارد یک روستا در چند کیلومتری شهر «جسر الشغور» شده تا تروریستهای «الحزب الترکستانی و جبهه النصره» نمایش حمله شیمیایی را اجرا کنند.

وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه نسبت به «حضور کارشناسان خارجی در ادلب برای سازماندهی حملات شیمیایی موهوم به کفر زیتا در جنوب ادلب طی دو روز آینده با استفاده از سلاحهای حرارتی سمی» هشدار داد و اعلام کرد که «گروههایی از ساکنان حاضر در شمال ادلب در این حمله شیمیایی شرکت خواهند کرد».

در این بیانیه تأکید شد که پس از حمله شیمایی، برخی از مردم، کلاه سفید به سر کرده و با تهیه چند فیلم، این فیلمها را به رسانه های عربی و انگلیسی‌زبان ارسال خواهند کرد و «گروهی از این شبه‌نظامیان تحت آموزش یک شرکت انگلیسی قرار دارند».

در راستای اجرای این سناریو، شبکه خبری المیادین به نقل از منابع محلی حاضر در ریف شمالی «حماه» گزارش داد که الحزب الترکستانی شهرک «کفر زیتا» را از حضور افراد غیر نظامی تخلیه کرده است.

این منابع تأکید کردند که این گروه تروریستی خانواده‌های تروریستهای غیر سوری را در این شهرک اسکان داده است  که این مسئله در تأیید اظهارات کوناشینکوف است.

به گزارش سانا، جنایاتی که تروریستها علیه مردم سوریه مرتکب می‌شود را نمی توان با انجام حمله یا اجرای یک نمایش شیمیایی دیگر بر آن سرپوش نهاد. کما اینکه واشنگتن، لندن و پاریس عادت کرده‌اند که از چنین جنایاتی برای اجرای شیوه خصمانه و تخریبی خود استفاده کنند که هدفی جز مخدوش کردن تصویر ارتش سوریه و متهم کردن دولت این کشور ندارد.

در همین راستا، یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه چندی پیش اعلام کرده که گروههای تروریستی در تلاشند در چند منطقه از سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کنند و این مسئله را به اطلاع طرفهای بین‌المللی ذیربط رسانده بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها