مهره آل‌سعود برای سازماندهی تروریست‌ها در سوریه

مهره آل‌سعود برای سازماندهی تروریست‌ها در سوریه
شنبه 1 مهر 1391 - 10:24

روزنامه تايمز فاش كرد، شخصي به نام " عقاب صقر " كه از عربستان به استانبول اعزام شده است، از هتلي در اين شهر بر پشتيباني مالي و تسليحاتي از تروريست‌ها در سوريه نظارت مي كند.

به گزارش پايگاه خبری شبکه العالم، روزنامه تايمز پس از تحقيقات عملیاتی درباره عناصر مسلح موسوم به "ارتش آزاد سوریه" و پيوندهاي آنها و حاميان مالي و تسليحات اين گروه مسلح و شيوه هاي دريافت سلاح انجام داد، در گزارشي اعلام كرد: مردي از عربستان سعودي ، كنترل حمايت مالي و تسليحاتي و شيوه تحويل آن ها را ارتش آزاد سوريه را هماهنگ مي كند. اين شخص كه عقاب صقر نام دارد يك سياستمدار لبناني از جريان المستقبل است.

تايمز با استناد به اطلاعات منابع موثق درباره ارتش آزاد و تحقيقات ميداني در فهرست اسامي ثبت شده در هتلي در شهر انطاكيه در جنوب تركيه به اين نتيجه رسيد كه اين شخص در اواخر ماه آگوست گذشته در اين مكان حضور داشته است.

به نوشته اين روزنامه ، منابعي از ارتش آزاد سوريه كه به طور مستقيم با صقر در ارتباط بودند ، گفتند كه اين شخص بر توزيع مقادير بسيار زيادي از سلاح و مهمات، شامل پنجاه هزار گلوله كلاشينكف و ده ها تن بمب و خمپاره به چهار گروه از ارتش آزاد در استان ادلب نظارت داشته است، و مقادير بسيار زياد ديگري از سلاح و مهمات را نيز به ديگر استان هاي سوريه از جمله استان حمص فرستاده است.

اين منابع تاكيد كردند كه عقاب صقر عملا با برخي از فرماندهان مسلح "ارتش آزاد" ديدار كرد، اما اين ديدارها جز نوميدهاي بزرگ نتيجه اي در بر نداشته است.

تايمز به علت و نوع اين نوميدي هيچ اشاره اي نكرد.

 

26



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها