برای هدف قراردادن اهداف مقاومت؛

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی قرارداد خرید «موشک‌های نقطه‌زن» جدید امضا کرد

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی قرارداد خرید «موشک‌های نقطه‌زن» جدید امضا کرد
دوشنبه 5 شهريور 1397 - 16:24

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی برای راحت‌تر هدف قراردادن مواضع مقاومت، قرارداد خرید و ساخت موشک‌های نقطه‌زن جدید امضا کرد.

العالم _ فلسطین اشغالی

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) قراردادی برای ساخت و خرید سامانه‌های موشکی جدید از شرکت «صنایع نظامی اسرائیل» (IMI) امضا کرد.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی این قرارداد چند صد میلیون شِکِلی (واحد پول رژیم صهیونیستی) شامل سامانه‌های موشکی کوتاه و دوربرد می‌شود که قابلیت نقطه‌زنی نیز دارند.

هزینه تمام شده ساخت هر فروند موشک این سامانه‌ها نیز تا حد قابل توجهی پایین‌تر از دیگر سامانه‌های جنگی است.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» خرید موشک‌ها و راکت‌های جدید از شرکت صنایع نظامی اسرائیل، درپی تصمیم «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای مجهز کردن ارتش به موشک‌های نقطه‌زن برای تمام محدوده‌ها انجام شد.

لیبرمن طی سخنرانی در زمان امضای این قرارداد گفت: «ما در حال خرید و توسعه سامانه‌های (موشکی) دقیق و نقطه‌زن هستیم که توانمندی‌های تهاجمی ارتش اسرائیل را تقویت می‌کند. برخی از این موشک‌ها هم‌اکنون در خط تولید قرار گرفته و بعضی از آنها نیز در مرحله نهایی تحقیق و توسعه هستند».

وی با بیان اینکه موشک‌های مذکور با بردهای 30 تا 150 کیلومتری در اختیار ارتش رژیم صهیونیستی قرار خواهند گرفت، افزود: «قرارداد خرید این سامانه‌های موشکی به ما توانایی پوشش هر منطقه‌ای در بردهای کوتاه تا بلند را می‌دهد».

دو سال قبل بود که موشک‌های زمین به زمین و هدایت‌شونده «روماخ» ساخت شرکت IMI در ارتش رژیم صهیونیستی عملیاتی و وارد خط وظیفه شد. پیشتر در ماه میلادی آگوست نیز یک افسر ارشد در نیروی زمینی رژیم صهیونیستی گفته بود که 50 درصد مهمات زمین به زمین ارتش در آینده نزدیک به مهمات نقطه‌زن تبدیل جایگزین خواهند شد.

نشریه «یدیعوت آحرونوت» در نسخه ماه فوریه خود گزارش داده بود که هدف ارتش رژیم اسرائیل از طرح طولانی‌مدت خود برای تجهیز تمام گردان‌ها به موشک‌های زمین به زمین نقطه‌زن، داشتن توانایی عملیاتی برای مقابله با جنبش مقاومت حزب‌الله در صورت وقوع جنگ جدید است.

کارشناسان امنیتی و مقامات نظامی رژیم صهیونیستی تخمین می‌زنند حزب‌الله در حال حاضر حدود 130 هزار موشک و راکت با بردهای مختلف از 10 تا 500 کیلومتر در اختیار دارد. صهیونیست‌ها معتقدند با تجهیز ارتش به موشک‌های نقطه‌زن، می‌توانند مواضع مقاومت در شهرهای لبنان و همچنین داخل نوار غزه را بهتر هدف قرار دهند.

 

پربیننده ترین خبرها