یک خبر چند خط تحلیل؛

پهپادهای یمنی ارامش را از "دبی" گرفتند

پهپادهای یمنی ارامش را از
دوشنبه 5 شهريور 1397 - 20:47

العالم _ یمن

خبر:

  • حمله پهپادهای یمنی از نوع صماد 3 فرودگاه بین المللی دبی را هدف قراردادند.


تحلیل:

  • درحالی که مقامات امارات در جنگ تحمیلی سه و نیم ساله بر یمن همواره ادعا می کردند یمنی ها در حمله به مرکز اقتصادی کشورشان ناتوان هستند و تهدیدات یمنی ها را در خصوص ناامن ساختن دبی نه تنها جدی نمی گرفتند بلکه آن را مسخره میکردند، امروز وعده یمنی ها پس از هشدارهای مکرر عملیاتی شد و پهپادهای "صماد 3" پیکر فرودگاه بین المللی دبی را به شدت لرزاند. نمونه این عملیات یک ماه پیش و همزمان با رونمایی از این نوع پهپاد در فرودگاه ابوظبی صورت پذیرفت.
     
  • فاصله 120 کیلومتری میان ابوظبی و دبی اگرچه موجبات آرامش خاطر امارات را پیش از این فراهم می ساخت، اما در سایه عملیات دوشنبه معلوم شد که از این پس امارات بایستی از سویی تهدیدات یمنی ها را جدی تر از پیش ارزیابی کند و از سوی دیگر باید سریعا فکری برای خاتمه دادن به تجاوزهای مکرر به یمن بکند.
     
  • حمله پهپادی امروز دقیقا حساس ترین نقطه و به تعبیری "پاشنه اشیل" امارات را هدف قرارداد و این یعنی آنکه در صورت جدی گرفته نشدن این حمله از سوی امارات، حملات بعدی با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت که معنای آن مجبور شدن امارات به خداحافظی با رونق "مرکز تجارت بین المللی دبی" خواهد بود. حتما سرمایه گذاران خارجی در دبی از این پس تمایلی به ریسک پذیری درمنطقه ای ناآرام نخواهند داشت و فرار سرمایه ها از دبی و مرگ اقتصادی امارات قطعی خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها