در گفتگو با العالم مطرح شد؛

توضیحات ذوالنور درباره سوال نمایندگان از رئیس جمهور

توضیحات ذوالنور درباره سوال نمایندگان از رئیس جمهور
دوشنبه 5 شهريور 1397 - 22:42

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره سوال نمایندگان از رئیس جمهور که فردا عملیاتی می شود توضیحاتی ارائه داد.

العالم _ ایران / سیاسی

مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با شبکه العالم درباره سوال نمایندگان از رئیس جمهور که فردا عملیاتی می شود توضیحاتی ارائه داد.

وی با بیان اینکه امروز مردم با مشکلاتی در جامعه روبه رو هستند تصریح کرد: عمده مشکلات ما در 5 محور خلاصه می شود که البته این سوالات در زمستان مطرح شد که اکنون به نتیجه رسیده است.

نماینده مردم قم در ادامه به تشریح این مشکلات پرداخت و تاکید کرد: بحث وجود قاچاق و عدم توفیق دولت در کنترل آن، بحث بیکاری، رکود، بقای تحریم های بانکی بعد از برجام و نوسانات قیمت ارز از مشکلات کنونی است.

ذوالنور افزود: رسالت نمایندگان و نقش آن ها اقتضا می کند که نسبت به حل این مشکلات پیگیر باشیم که اولین قدم پیگیری سوال و توضیح از مراجع ذی ربط است که مسئولیت کار با رئیس جمهور است ازهمین رو فردا ایشان با حضور در مجلس باید پاسخگو باشد.

وی در خصوص اینکه اگر نمایندگان از پاسخ رییس جمهور قانع نشوند، گام بعدی چیست، بیان کرد: پس از پاسخ رییس جمهور تک تک سوالات به رای گذاشته می‌شود و اگر نصف بعلاوه یک نفر از نمایندگان از سوال قانع نشوند، دو حالت وجود دارد؛ اگر اثبات شود که در خصوص آن مسئله رییس جمهور مرتکب نقض قانون و استنکاف از اجرای قانون شده باشد، سوال به قوه قضاییه ارجاع می‌شود، اگر نمایندگان از پاسخ قانع نشوند ولی در خصوص آن موضوع رییس جمهور نقض قانون نکرده باشد، رییس جمهور تنها یک کارت زرد دریافت می‌کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها