وزیر اوقاف فلسطین:

رژیم صهیونیستی به دنبال تصاحب مسجدالاقصی است

رژیم صهیونیستی به دنبال تصاحب مسجدالاقصی است
سه شنبه 6 شهريور 1397 - 08:08

«یوسف ادعیس» وزیر اوقاف فلسطین به سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) هشدار داد که رژیم صهیونیستی قصد دارد کنترل مسجدالاقصی و اطراف آن را به دست گیرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر اعلام خبرگزاری آناتولی ترکیه، وزیر اوقاف فلسطین همچنین از سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) خواست تا نسبت به حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و مقدسات اسلامی موضع سرسختانه ای بگیرد.
ادعیس اضافه کرد، رژیم صهیونیستی در مسیر تصاحب مسجدالاقصی، اراضی وقفی و دارایی های مسلمان به بهانه های مختلف گام بر می دارد.
وزیر اوقاف فلسطین تاکید کرد: مسجدالاقصی، محوطه و اطراف آن متعلق به مسلمانان است و به هیچ بهانه ای نمی توان این حقیقت را تغییر داد.
ادعیس با محکوم کردن تلاش های رژیم صهیونیستی برای تبدیل مسجدالاقصی به مکانی برای عبادت یهودیان، از همه مسلمانان جهان خواست تا مانع از اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی شوند.
پیش تر یوسف محمود سخنگوی رسمی دولت فلسطین به صهیونیست ها هشدار داده بود، اجازه حضور و اقامه نماز غیر مسلمانان در مسجد الاقصی منجر به جنگ دینی خواهد شد.
جمعه گذشته روزنامه صهیونیستی معاریف نوشت: دیوان عالی اسرائیل به دولت 60 روز مهلت داده است تا دلایل ممنوعیت یهودیان برای اقامه نماز در مسجد الاقصی را عنوان کند.
براساس این گزارش، ممنوعیت یهودیان از اقامه نماز در مسجدالاقصی مغایر با آزادی دینی عنوان شده است.
رژیم صهیونیستی از سال 2003 به شهرک نشینان اجازه ورود به مسجد الاقصی را داده است.
بر اساس قوانین بین المللی، اداره اوقاف قدس وابسته به وزارت اوقاف اردن ناظر رسمی اوقاف شهر قدس و مقدسات آن می باشد.
'عبدالله دوم' شاه اردن و 'محمود عباس' رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سال 2013 قرارداد حق سرپرستی و دفاع از قدس و مقدسات فلسطین از جمله شهر قدس را امضا کردند.

پربیننده ترین خبرها