دولت آلمان درگیری‌های شب گذشته در شرق این کشور را محکوم کرد

دولت آلمان درگیری‌های شب گذشته در شرق این کشور را محکوم کرد
سه شنبه 6 شهريور 1397 - 11:24

سخنگوی دولت آلمان ضمن محکوم کردن درگیری‌های شب گذشته میان راست‌گرایان و چپ گرایان در شرق این کشور، گفت که دولت چنین اقداماتی را تحمل نخواهد کرد.

العالم - اروپا

دولت آلمان درگیری‌های نژادپرستانه شب گذشته در شهر «کمنیتس» واقع در شرق این کشور را محکوم کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، «اشتفان زایبرت» سخنگوی دولت آلمان روز سه‌شنبه در این مورد گفت: «چنین تجمع‌ها و درگیری‌های وحشیانه‌ای درباره افرادی با ظاهرها و نژادهای مختلف و نیز تلاش برای نفرت‌پراکنی در خیابان‌ها تحمل نخواهند شد. دولت آلمان چنین اقداماتی را به شدت محکوم می‌کند.»

در جریان درگیری‌ شب گذشته در شهر «کمنیتس»، صدها نفر به مرکز شهر آمدند. رسانه‌های محلی اعلام کردند که در میان تظاهرات‌کنندگان افرادی بودند که علیه «جرایم اتباع خارجی‌» در کشور شعار می‌دادند. همچنین شعار «ما یک ملت هستیم» هم شنیده شده است. این شعاری است که در محافل راست‌گرایان افراطی از جمله جنبش افراطی «پگیدا» علیه حضور اتباع بیگانه سر داده می‌شود.

ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از حمله تظاهرات‌کنندگان به پناهجویان حکایت دارد. درگیری‌های روز گذشته پس از آن رخ داد که یک جوان ۳۵ ساله در جریان یک درگیری توسط «افرادی با ملیت‌های مختلف» کشته شد. زایبرت کشته شدن این فرد را وحشتناک توصیف کرد و گفت که پلیس با تمامی نیروها این موضوع را پیگیری می‌کند تا  مظنونین محاکمه شوند چرا که این مسیری است که یک کشور قانونمدار می‌پیماید.

دیروز «مارکوس فروهنمایر» نماینده حزب راست‌گرای افراطی آلترناتیو برای آلمان (AFD) توییتی منتشر کرد و در آن تلویحا شهروندان آلمانی را تشویق کرد به خیابان‌ها آمده و شخصا با مهاجران مقابله کنند. زایبرت درباره این توییت گفت که در آلمان جایی برای چنین رفتاری وجود ندارد. فروهنمایر در توییتر نوشته بود: «وقتی دولت از شهروندان حمایت نمی‌کند، مردم به خیابان‌ می‌آیند و از خودشان محافظت می‌کنند.»

حضور شمار زیادی پناهجو در آلمان یکی از مواردی است که به ویژه از جانب افراط‌گرایان مورد انتقاد قرار گرفته است و احزاب افراطی وقایعی مانند آنچه اخیرا رخ داده را به اسبابی برای آشوب و تنش در شهرهای مختلف آلمان تبدیل کرده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها