چرا آمریکا برتری جهانی خود را از دست می دهد؟

چرا آمریکا برتری جهانی خود را از دست می دهد؟
سه شنبه 6 شهريور 1397 - 12:02

سرهنگ دوم سابق ارتش آمریکا سطح پایین فناوری نظامی و سوء استفاده از نیروهای نظامی این کشور را تهدیدی برای برتری واشنگتن عنوان کرده است.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش اسپوتنیک به نقل از «نشنل اینترست»، خطر اصلی برای نیروهای مسلح آمریکا، کشورهای روسیه و چین نیستند. سوء استفاده از نیروها و سطح پایین فناوری نظامی، خطری است که آمریکا را تهدید می کند.

دنیئل دیویس سرهنگ دوم سابق ارتش آمریکا در این خصوص گفت:"هم اکنون آمریکا سعی می کند به هرشکل ممکن چین را «زخمی» و با انجام انواع مانورها در نزدیکی مرزهای روسیه درگیری با آن کشور را نیز تحریک کند، اما این رفتار  نمی تواند باعث بهبود امنیت خود آمریکا شود." 

دیویس خاطرنشان کرد، "علاوه براین استفاده زیاده از حد از نیروی نظامی و فقدان فناوری نظامی با کیفیت خوب، باعث از بین رفتن برتری آمریکا در جهان شده است".

به گفته وی، اگر یکی از دشمنان آمریکا ناگهان از تسلیحات فضایی برای نابودی ماهواره های ناوبری و شناسایی استفاده کند، واشنگتن به هیچ وجه نمی تواند پاسخ مناسبی بدهد و در یک چشم برهم زدن بخش قابل توجه پتانسیل نظامی خود را از دست خواهد داد.

به عقیده دیویس، آمریکا باید به استفاده از نیروی نظامی و یا تهدید با آن برای  مجبورکردن رقبا و مخالفان جهت توافق با مطالبات خود پایان بدهد. زیرا این امر باعث می شود تا آنها هرچه بیشتر در زمینه تحقیقات و طراحی وسایل مقابله بکوشند.

آمریکا تنها کاری که می کند در جنگ های کوچک و مبارزه با تروریسم مهارت کسب می کند.

افزون بر آن، با استفاده بی حد و اندازه، ارتش خود را فرسوده کرده و برای تأمین سرمایه عملیات نظامی بی فایده و غیر ضروری با بدهی تریلیونی دست بگریبان است.

به عقیده دیویس، آمریکا باید در سیاست خود دست به اصلاحات بزند و فورا تمام عملیات کنونی در سراسر جهان را پایان بدهد و از ارتش خود محافظت کند. اگر وضع به این شکل ادامه یابد، نهایتا به شکست کامل ارتش آمریکا منجر خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها