رئیس مرکز تحقیقاتی روسیه: آمریکا هرگز تحریم های مسکو را لغو نمی کند

رئیس مرکز تحقیقاتی روسیه: آمریکا هرگز تحریم های مسکو را لغو نمی کند
سه شنبه 6 شهريور 1397 - 12:53

رئیس مرکز تحقیقات ابعاد منطقه ای سیاست های نظامی آمریکا در انستیتو کانادا و آمریکا روسیه با بیان اینکه آمریکا دشمن ژئوپلیتیکی روسیه است، گفت: آمریکا هیچگاه تحریم های علیه روسیه را لغو نخواهد کرد.

العالم ـ اروپا

«ولادیمیر باتیوک» با اشاره به آغاز اجرای بسته تازه تحریم های روسیه از سوی آمریکا به ایرنا گفته، در چند دهه اخیر همواره اتحاد جماهیر شوروی و پس از فروپاشی آن، روسیه هدف تحریم های آمریکا قرار داشتند. 
وی یادآوری کرد: آمریکا در دوره شوروی قانون «اصلاحیه جکسون -ونیک» را علیه مسکو وضع کرد که در تجارت با شوروی محدودیت هایی را ایجاد می کرد. 
تحلیلگر روس گفت: این قانون تحریمی در دوره روسیه نیز با وجود فروپاشی شوروی بکار گرفته می شود و دو دهه پس از تاسیس روسیه نوین لغو نشده است.
وی ادامه داد: چنین وضعیتی نشان می دهد که کنگره آمریکا این قوانین تحریمی را برای بلندمدت اعمال می کند و نباید انتظار داشته باشیم تحریم های واشنگتن در روسیه که تعداد آن از مرز 55 بسته فراتر رفته، لغو شود. 
باتیوک گفت: هر اقدامی که روسیه برای رضایت آمریکا با هدف لغو تحریم ها انجام دهد از طرف واشنگتن نشانه ضعف محسوب خواهد شد و به دنبال آن تحریم های جدید و شدیدتر وضع می شود. 
روسیه دشمن ژئوپلیتیکی آمریکا 
این کارشناس روس می افزاید: روسیه دشمن ژئوپلیتیکی آمریکا است و دشمن اگر تسلیم نشود آن را می کوبد؛ من بعید می دانم آمریکا تحریم ها علیه روسیه را لغو کند، هر چند که تحریم های واشنگتن ماهیت خود به عنوان ابزاری برای فشار بر روسیه را از دست داده است. 

**روابط روسیه و آمریکا ایدئولوژیکی شده است 
رئیس مرکز تحقیقات ابعاد منطقه ای سیاست های نظامی آمریکا در انستیتو کانادا و آمریکا خاطر نشان کرد: شاهد هستیم که روابط روسیه و آمریکا ایدئولوژیکی شده است به این صورت که واشنگتن براساس منافع اقدام نمی کند. 
وی افزود: مقام های آمریکایی به صراحت می گویند که در همکاری با روسیه در مسائلی همچون سوریه بر اساس ارزش ها و نه منافع اقدام می کنند. 
کارشناس روس گفت: اگر روسای جمهوری روسیه و آمریکا چنین وضعیتی را تغییر ندهند یا روسای دو کشور تغییر نکنند، وضعیت تفاوتی نخواهد کرد. 
باتیوک به تشدید تنش ها در دوره ترامپ اشاره و اضافه کرد: در دوره حکومت ترامپ، تحولات بنیادینی در سیاست خارجی و دفاعی انجام گرفته است. 
وی افزود: در استراتژی امنیت ملی آمریکا در دوره ترامپ گفته شده است که روسیه، ایران، کره شمالی و چین تهدید امنیتی هستند اما در دوره اوباما وضعیت تفاوت داشت، در این استراتژی گفته می شود که آمریکا با چالش های خطرناک با قدرت های بزرگ در عرصه بین المللی مواجه می شود. 
کارشناس روس خاطرنشان کرد: در بودجه جدید آمریکا بر حمایت از نیروی هسته ای این کشور تاکید شده و به همین دلیل بودجه نظامی آمریکا افزایش می یابد و این مساله باعث تشدید نظامی گری آمریکا در سطح بین المللی می شود. 

پربیننده ترین خبرها