روسیه 10 فروند ناو در ساحل سوریه مستقر کرده است

 روسیه 10 فروند ناو در ساحل سوریه مستقر کرده است
سه شنبه 6 شهريور 1397 - 13:55

درپی تهدید آمریکا مبنی بر حمله به سوریه، روسیه گروهبندی دریایی خود در ساحل سوریه در مدیترانه را افزایش و از استقرار 10 فروند ناو روسی در این پهنه آبی خبر داد.

العالم - آسیا

روزنامه روسی «ایزوستیا» روز سه شنبه به نقل از یک مقام وزارت دفاع روسیه نوشت: ناوهای ناوگان شمال، دریای بالتیک خزر و دریای سیاه روسیه در دریای مدیترانه مستقر هستند.

به نوشته روزنامه روسی، گروهبندی دریایی روسیه در دریای مدیترانه در زمان حاضر شامل 10 ناو و دو زیردریایی است که چنین حضوری از طرف روسیه در دریای مدیترانه بی سابقه است.

بسیاری از این ناوها به موشک های بالدار کالیبر مجهز هستند.

روزنامه روسی در ادامه مطلب خود به نقل از کارشناسان نظامی نوشت: روسیه این ناوها را برای حمایت از پیشروی های ارتش سوریه در استان ادلب تنها منطقه این کشور که در دست تروریست ها قرار دارد، در سواحل سوریه مستقر کرده است.

در گزارش گفته شده است: روسیه ضامن ثبات منطقه است و امکان ازسرگیری یک مناقشه خونین دیگر را نمی دهد.

رسانه روسی نوشت: ناوگروه روسی در دریای مدیترانه شامل رزمناو مارشال اوستینوف، ناوشکن سورومورسک، ناو پیتلووی، ناوهای آدمیرال گریگورویچ ، آدمیران اسن و آدمیرال ماکاروف و ناوهای موشک انداز گراد سویاژسک، ولیکی اوستیوگ، ویشنی ولوچک و دو زیردریایی ولیکی نووگراد و بی کلینو می شود.

از این ناوها، هشت فروند به موشک های کالیبر مجهز هستند.

یک فروند نفتکش روسیه به نام ایوان بوبنوف نیز برای سوخت رسانی به ناوهای روسی در دریای مدیترانه مستقر شده است.

روزنامه روسی نوشت: وضعیت کنونی به وضعیت سال 2013 شباهت دارد که گویا در منطقه غوطه شرقی مهمات شیمیایی بکار گرفته شد و آمریکا سعی کرد ارتش سوریه را مسئول این حادثه معرفی کند و از مقدمات عملیات علیه ارتش سوریه خبر داد.

به نوشته ایزوستیا، روسیه در آن زمان ناوگروه خود را در دریای مدیترانه تقویت کرد و ناوهای روسی واحدهای دریایی آمریکا را از سواحل سوریه راندند.

پس از این حادثه با توافق طرف های درگیر در مساله سوریه، زرادخانه شیمیایی این کشور نابود شد.

روزنامه روسی در پایان گزارش خود نوشت: حضور ناوهای روسی در سواحل سوریه مطابق قوانین بین المللی است و دولت سوریه آن را تایید می کند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها